top of page
Marble Surface

טיפול זוגי ממוקד רגש (EFT) - קורס מקוון

מרצה: גב' אוסנת כהן גנור

Purple Orchid
%D7%A7%D7%95%D7%A8%D7%A1%20%D7%9E%D7%A7%

10 ימי ראשון בין השעות 9:00-13:15

***הקורס יועבר באופן מקוון***


בעולם שבו הבדידות הולכת וגדלה, כמו גם אחוזי הגירושין, יש צורך הולך וגדל בהבנת יחסי אהבה. טיפול זוגי ממוקד רגש נבנה מתוך שלושה עשורים של מחקר ושינה את האופן בו מטפלים רואים ועובדים עם זוגיות. השיטה מאפשרת לחולל שינוי בין אישי ותוך אישי כאחד.


טיפול זוגי ממוקד-רגש (EFT) הוא טיפול קצר מועד, ממוקד ומבוסס-מחקר, הממשיג קשרי אהבה כקשרי התקשרות. המשגה זו מהווה חידוש קונספטואלי המשלב בין תאוריית ההתקשרות לבין עבודה ממוקדת רגש ומערכתית. טיפול זוגי ממוקד-רגש (EFT) הינו פרי פיתוח ומחקר של סו ג'ונסון, שלאורך שנים רבות יצרה מפה טיפולית מרשימה, המאפשרת, למטפלים בגישה זו, להתמצא ולהוביל תהליכי שינוי בקרב זוגות. מדובר בשיטת עבודה המקנה טכניקות קליניות חדשות ויעילות, המהוות עבור המטפל והזוג - עוגן ממשי בלב הסערה הזוגית.


מטרת הטיפול היא יצירת  שינוי ב"ריקוד הזוגי" וסיוע לבני הזוג ביצירת התקשרות בטוחה, ובכך להפחית מצוקה ומתחים ולבנות יחסים קרובים. השיטה מתמקדת ביצירה וחיזוק הקשר הרגשי בין בני הזוג ע"י זיהוי ושינוי רגעי מפתח ב"ריקוד הזוגי", ומעודדת בניית יחסים, שיש בהם כנות, מכוונות ותגובתיות זה לזו. מיומנויות נלמדות אלו מאפשרות לבני הזוג לעבור מ"ריקוד זוגי", שמניב מרחק ומצוקה, לריקוד קרוב ומשמעותי.


טיפול זוגי ממוקד-רגש  נמצא כיום בחוד החנית של הטיפול הזוגי בחו"ל ובשנים האחרונות גם בארץ עקב יעילותו, הוא מוכר ע"י ה-APA ונסמך על גוף מחקר של מעל 30 שנה. ממצאים מחקריים מראים כי 70% ומעלה מהזוגות, המטופלים בגישה, מתאוששים מהמצוקה הזוגית, וכ- 86% משפרים את איכות הקשר. תוצאות אלו נמצאו יציבות לאורך זמן עם אחוזי הישנות נמוכים של הקונפליקט הזוגי. המחקר והניסיון הקליני מצביעים על כך שזוהי אחת הגישות היעילות ביותר בתחום הטיפול הזוגי. הקורס נותן גם הבנה חשובה לעבודה עם זוגיות במסגרת טיפולים פרטניים.


מטרות/יעדי הקורס:


  • הקניית הבנה תאורטית של השיטה.

  • פיתוח היכולת להתבונן מבעד לעדשת ההתקשרות, ולהבין דרכה את הדינמיקה הזוגית: יכולת לסייע לבני זוג להבין ולזהות את הדפוסים הרגשיים, אשר מקשים עליהם להישאר קרובים ומשמרים את המצוקה הזוגית.

  • קבלת כלים להשפיע ולעצב אינטראקציות רגשיות חדשות בין בני הזוג.

  • פיתוח ההבנה של עבודה עם רגש: הקניית ידע וטכניקות עבודה לעבודה עם רגש ופיתוח מיומנות באמפטיה ראדיקלית ועבודה המאפשרת בנית התקשרות בטוחה.

  • הקניית מפה להתמודדות עם מצבי תקיעות בטיפול.

  • הבנה של סוגיות ייחודיות: הפרעת קשב, פגיעה מינית, להט"בים וכו..

  • סטודנטים אשר יסיימו את הקורס "טיפול זוגי ממוקד רגש" יקבלו בסופו תעודת סיום של הקורס.


***הקורס יועבר באופן מקוון***


מועדי הקורס:

10 ימי ראשון בין השעות 9:00-13:15

בתאריכים:  8.11.20, 15.11.20, 22.11.20, 29.11.20, 6.12.20, 20.12.20,27.12.20, 3.1.21, 10.1.21, 17.1.21, 24.1.21 

** שימו לב כי ברשימה הנ"ל צוינו 12 מועדים לקורס כאשר השניים האחרונים יהווה כחלופה

למקרה ומועד מוקדם יותר לא יוכל להתקיים מסיבה זו או אחרת. 


עלויות:

אנשי מקצוע: 4200 ש"ח

מתמחים: 3600 ש"ח

סטודנטים לתואר שני טיפולי: 3300 ש"ח

בוגרי המכללה האקדמית תל אביב יפו: 3300 ש"ח


קהל יעד:

הקורס מיועד לפסיכולוגים מומחים ומתמחים, פסיכיאטרים, עובדים סוציאליים בעלי תואר שני, פסיכותרפיסטים, מטפלים באומנות וקרימינולוגים קליניים, מטפלים זוגיים מוסמכים ע"י העמותה לטיפול זוגי אשר מעוניינים לקבל ידע והיכרות עם השיטה  בטיפול זוגי ממוקד רגש.

סרטונים רלונטיים
bottom of page