top of page
Marble Surface

השתלמות בגישות טיפוליות מבוססת התקשרות
לעבודה עם ילדים והורים -
Theraplay & DDP

מרצה: דפנה לנדר, ארה"ב

ליווי הסדנא בישראל: סיון הרטמן

Purple Orchid
%D7%A7%D7%95%D7%A8%D7%A1%20%D7%9E%D7%A7%

ימי ראשון בשעות 20:00-22:15 החל מה-17.1.21

תיאור הקורס:

קורס ייחודי זה מעניק למשתתפים ידע בעקרונות של שתי גישות טיפוליות חשובות מבוססות התקשרות: DDP   Psychotherapy Developmental Dyadic ו RTheraplay וכן ידגים אינטגרציה בין השתיים. במהלך הקורס נלמד בעזרת אינטגרציה בין גישת Theraplay ו DDP כיצד ליצור ולשמר ויסות, קשר והנאה הדדית בין הורים וילדיהם מתוך עבודה דיאדית חוויתית, לצד עבודה עם ההורים על תיקונים לטראומות משפחתיות. מתוך גישה אינטרסוביקטיבית והתכווננות רבה לילד ולהורה נלמד איך לסייע להורה לפתח עם הילד נרטיב אישי קוהרנטי מחודש.

מאפיינים ייחודיים של הסדנא:

הסדנא הינה אינטראקטיבית וחוויתית. למשתתפים תינתן הזדמנות ללמידה דרך ניתוח קטעי וידאו הלקוחים

ממקרים קליניים וכן להשתתף במשחקי תפקידים. בין המפגשים תינתן אפשרות להתנסות במשימות בית

חוויתיות.


מהי גישת Theraplay?

Theraplayהייתה בין גישות הטיפול הראשונות ששילבו את תיאורית ההתקשרות בפרקטיקת הטיפול בהורה ובילד. היא פותחה ע"י הפסיכולוגיות פיליס בוט' ואן ג'רנברג בארצות הברית לפני כמה עשרות שנים. הגישה פועלת כיום במדינות רבות בעולם ומתאימה לטיפול במגוון קשיים: ילדים שחוו קשיים בהתקשרות הראשונית בשל אימוץ, אומנה,  טראומה משפחתית או רפואית, ילדים על הספקטרום האוטיסטי, ילדים עם קשיים שונים בויסות הרגשי ומצבים אחרים בהם חל שיבוש בהתפתחות התקינה של קשר הורה ילד.


מהי גישת - DDP -Dyadic Developmental Psychotherapy

DDP היא גישה מבוססת התקשרות לטיפול משפחתי שפותחה ע"י הפסיכולוג הקליני דר' דן היוז. מוקד העבודה בגישה הוא מערכות היחסים ולא האינדיבידואל. המטפל מנסה להשתמש בחוויות הכאן ועכשיו על מנת לייצר תחושת קשר וביטחון בין בני המשפחה כבני אדם ולא להתמקד דווקא במוקד הקושי. ע"פ הגישה הדרך לייצר זאת היא באמצעות שילוב של משחקיות (Playfulness), קבלה (Acceptance), סקרנות (Curiosity) ואמפטיה (Empathy) גישת PACE .


מועדי הקורס:

ימי ראשון בין השעות 20:00-22:15 בתאריכים: 17.1.21, 24.1.21, 7.2.21, 14.2.21, 21.2.21, 21.3.21


הקורס מיועד ל: 

פסיכולוגים מומחים ומתמחים, עובדים סוציאליים קליניים או עובדים סוציאליים בעלי תואר שני עם ניסיון בעבודה טיפולית, מטפלים באמצעות אמנויות, מטפלים זוגיים ומשפחתיים מוסמכים, פסיכיאטרים, קרימינולוגים קליניים ויישומיים, סטודנטים לתואר שני בפסיכולוגיה.


עלות הקורס:

אנשי מקצוע:  1200₪

מתמחים:  900₪

סטודנטים לתואר שני ובוגרי המכללה:  800₪

סרטונים רלונטיים
bottom of page