top of page
שקופית פתיחה - סרטוני מפרשים - ימי עיון-2.png

מודל דינמי חווייתי: הקשר האנושי בטיפול במתבגרת שסובלת מאנורקסיה

ד"ר אוסימו

הרשמה הסתיימה


מכון 'מפרשים' לחקר והוראת הפסיכותרפיה, בביה"ס למדעי ההתנהגות, במכללה האקדמית תל אביב יפו, בשיתוף הקבוצה הישראלית לטיפול דינמי חווייתי EDT

https://www.edtisrael.com/

שמחים להזמינכם להשתתף ביום עיון בנושא:


מודל דינמי חווייתי: הקשר האנושי בטיפול במתבגרת שסובלת מאנורקסיה


בעקבות המלחמה האירוע נדחה ויפורסם תאריך חדש בקרוב

290 ₪ לאנשי מקצוע | 240 ₪ למתמחים וסטודנטים

· הנחת רישום לקבוצות מעל 7 משתתפים, אנא פנו אלינו לmifrasim@mta.ac.il


האירוע יתקיים בשפה האנגלית


פסיכותרפיה דינמית-חווייתית אינטנסיבית (IE-DP) היא מודל פסיכותרפיה מואץ - ולכן חסכוני. היא כוללת ומשלבת טכניקות פסיכודינמיות, קוגניטיביות, התנהגותיות וחווייתיות, באופן שנותן ביטוי ל -9 מרכיבים טיפוליים עיקריים. אלו הופכים את מודל IE-DP לרב-תכליתי, ומתאים לטיפול במגוון רחב של מטופלים המציגים מבנה אישיות, תסמינים ורמת מוטיבציה מגוונים, שכל אחד מהם דורש התערבות טיפולית מותאמת מקרה.


הכוח המרפא של הקשר האנושי האמיתי בין המטפל למטופל נמצא בלב מודל IE-DP. אנו נצפה בקטעי טיפול המדגימים כיצד שימוש גמיש ב-9 המרכיבים מאפשר להתכוונן במהירות לתפקוד המגמטי המשתנה במהירות של נערה מחוננת ממשפחה מופרעת, המציגה ירידה במוטיבציה לחיות, חרדה מפושטת, אנורקסיה והקאות.


במהלך היום יציג ד"ר אוסימו את IE-DP ואת הרקע שלו, וידגים באמצעות סרטון וידאו קליני את העקרונות המרכזיים של גישה זו.


תוכנית יום העיון:

9:00: התכנסות.

9:20: דברי פתיחה: אהוד חלק, פסיכולוג קליני, מטפל EDTמוסמך ורכז תוכנית ההכשרה EDT ישראל, בהכרת International Experiential Dynamic Therapy Association – IEDTA.

9:30: הרצאת פתיחה הצגת המודל הטיפולי IE-DP ו- 9 המרכיבים הטיפוליים. עבודה עם הקשר האנושי, מטפל-מטופל כדרך להאיץ את הטיפול ולעורר שינוי.

11:00: הפסקת קפה.

11:15: הדגמה קלינית באמצעות סרטון וידאו של עבודה עם מתבגרת שמתמודדת עם אנורקסיה ומוטיבציה נמוכה לחיות. ההדגמה תכלול את העבודה עם 9 המרכיבים ובמרכזם הקשר האנושי.

13:00: הפסקת צהריים.

13:30: הדגמות קליניות: ליווי התפתחות הטיפול וקידום שינוי מהשלבים הראשונים, עבודה עם המרכיבים הרלוונטיים.

15:00: דיון ודברי סיכום.

15:30: סיום משוער.


אודות המנחה:

ד"ר אוסימו, שימש כנשיא הראשון של האגודה הבינלאומית לטיפול דינמי חווייתי IEDTA. הוא המחבר של גישת הטיפול הדינמי חווייתי-אינטנסיבי IE-DP המבוססת על עבודתו החלוצית של הפסיכיאטר והפסיכואנליטיקאי הקנדי חביב דבנלו שאוסימו היה תלמידו. דבנלו פיתח רצף התערבויות טכניות ספציפיות, שנועדו לטפל בהגנות בכדי לעורר רגשות 'אסורים'. מחקרים קליניים של ד"ר אוסימו עם דויד מלאן וכן של בולבי ומקאלו – McCullough, הובילו אותו לפתח את מודל 9 המרכיבים ובמרכזו חשיבותם של היחסים האמיתיים Real Relationshipsבין המטפל למטופל כמוקד עבודה טיפולית, וכסמן לבחירת סוג ההתערבות המתאים. ד"ר אוסימו אימן מטפלים ומדריכי EDT רבים בארה"ב, אנגליה, ישראל ואיטליה. גישת IE-DPמפורטת במספר מאמרים וספרים שחיבר ועם אחרים. ניתן לקרוא עוד בקישור:

http://www.ferruccioosimo.com


bottom of page