top of page
Business Meeting

סדנא פרונטלית בנושא העצמי ( Self) בחדר הטיפול בגישת ACT:
"העצמי (self) עליו אנו מגוננים, הסיבות שאנחנו נותנים והחוקים שעל פיהם אנחנו פועלים: יישום גישת ACT לקידום תחושת עצמי בריאה"

ד"ר לואיז מק'יו 

הקהילה הישראלית של ACT, הסניף הישראלי של האיגוד למדע התנהגותי קונטקסטואלי (ACBS) ומכון מפרשים לחקר והוראת הפסיכותרפיה

ביה"ס למדעי ההתנהגות, במכללה האקדמית תל אביב יפו

שמחים להזמינכם

לסדנה דו- יומית – במכללה האקדמית תל אביב-יפו

סדנא פרונטלית בנושא העצמי ( Self) בחדר הטיפול בגישת ACT:

"העצמי (self) עליו אנו מגוננים, הסיבות שאנחנו נותנים והחוקים שעל פיהם אנחנו פועלים: יישום גישת ACT לקידום תחושת עצמי בריאה"

19-20.01.23- פרונטלי בלבד


ד"ר לואיז מק'יו מאגדת בתוכה איכויות רבות המשקפות את הערכים של הטובים באנשי קהילת ACT ו-CBS העולמית. היא משלבת בין עבודה קלינית ומחקרית, בין קידום הסניף האירי-בריטי שהיא חלק ממנו ובין יצירת גשרים בקהילה העולמית המגוונת. היא עומדת בחוד החנית של צוותים שהוציאו ממעבדותיהם חלק מן העבודות המחקריות פורצות הדרך והמוערכות ביותר בנושא RFT ולצד זאת, מעבירה הכשרות מבוא ב-ACT, למטפלים מתחילים ולקהל הרחב. בשנים האחרונות, התחייבה לואיז להנגשת הפרספקטיבה של RFT על 'העצמי', מושג מרכזי ב-ACT, כבכל גישה פסיכולוגית, וכתבה ספר מעמיק בנושא זה, מתנה עבור קלינאים וחוקרים כאחד.

כראשי הסניף הישראלי של ACBS, אנחנו מתרגשים וגאים להביא את לואיז אלינו לסדנה בת יומיים, שתיערך ב-19-20.1.23  במכללה האקדמית ת"א-יפו, בשיתוף פעולה עם 'מכון מפרשים'.

הסדנה תסייע למטפלים לעבוד עם לקוחות אשר נאבקים בדימוי עצמי שלילי, בעלי תחושת עצמי לא מפותחת, חסרי מודעות עצמית, קושי להבין נקודת המבט של אחרים, או לקוחות שחסרה להם היכולת לאמפתיה.

הסדנה תשלב בין שפת ה-ACT לשפת ה-RFT ותעזור לנו להבין כיצד חיבור זה יכול לסייע לנו לשפר את עבודתנו הקלינית ולתכנן התערבויות ACT המכוונות ספציפית לבעיות הייחודיות הקשורות בתחושת העצמי של לקוחותינו.

באופן אישי, אנו העומדים בראש הסניף הישראלי של ACBS, רואים חשיבות רבה בהנגשת ידע מחקרי וקליני מעמיק ופורץ דרך לחברי הקהילה המקומית שלנו. זאת על מנת לאפשר לנו לתת שירות איכותי ויעיל יותר ללקוחותינו וכן כדי לייצר חיבור משמעותי לקהילה העולמית ולזרמים והכיוונים המובילים אותה בעת הזו. נמשיך לעשות מאמץ לקדם את קהילת ACT בארץ ואנו מזמינים אתכם להצטרף אלינו לסדנה זו, כמו גם לפעילויות נוספות שלנו הפרוסות לאורך השנה.


תכנית היום:

יום חמישי, בין השעות 9:00-15:30:

9:00-9:15- התכנסות וקפה

9:15-11:00- הצגת תיאורית מסגור היחסים (RFT)

11:00-11:15- הפסקה

11:15-13:00- RFT והצגת העצמי

13:00-13:30- הפסקת צהריים

13:30-15:30- שלושת ה'עצמי'ים


יום שישי, בין השעות 9:00-13:00

9:00-9:15- התכנסות וקפה

9:15-11:00- אימון בעצמי כהקשר

11:00-11:15- הפסקה

11:15-13:00- חיבור ל'מה שחשוב' מנקודת מבט של RFT


תקציר הסדנה:

האם הלקוחות שלך מרגישים לפעמים שזה לא בסדר להיות עצמם, בדיוק כפי שהם? האם לעתים קרובות הם רואים את עצמם באור מסוים, בין אם חיובי או שלילי?

הקשר החשוב ביותר שיש לכל אדם, הקשר שלו עם עצמו, הוא שנמצא בבסיס כל קשריו. כל פגיעה בקשר שלנו עם עצמנו או נקודת מבט נוקשה ומקובעת על עצמנו, יפריעו ליחסים שלנו עם אחרים. תחושת עצמי גמיש נתפסת כתנאי מוקדם לתפקוד נפשי מיטיב, באופן כמעט אוניברסלי, בכל הגישות הפסיכולוגיות.

אחת המטרות המרכזיות שלנו בעבודתנו היא לעזור ללקוחות שלנו לחיות עם עצמם בשלום ולהרפות מרעיונות נוקשים על מי הם. אפשר לטעון, שיכולתו של האדם להבין את עצמו ולהבין את נקודת מבטם של אחרים היא הדבר החשוב ביותר בפסיכולוגיה האנושית.

הסדנה הנוכחית תסייע למטפלים/ות לעבוד עם לקוחות אשר נאבקים בדימוי עצמי שלילי, בעלי תחושת עצמי לא מפותחת, חסרי מודעות עצמית וידיעה עצמית, חסרי יכולת להבין את נקודת המבט של אנשים אחרים ואת האופן בו אחרים חושבים ומרגישים, או לקוחות שחסרה להם היכולת לאמפתיה.

הסדנה תעסוק הן בטיפול בקבלה ומחויבות (ACT) והן בתיאוריית מיסגור היחסיות (RFT; תיאוריה של שפה וקוגניציה העומדת בבסיס ה-ACT). הסדנה תספק מבוא בסיסי וקל להבנה של RFT ומונחיו ושל האופן שבו תחושת העצמי שלנו מתפתחת, מינקות ועד בגרות. לאחר מכן נבחן מתי וכיצד התהליך הזה יכול להשתבש ולהיפגע- כיצד נוצרות הבעיות הנפוצות בתחושת העצמי. לאחר מכן, נלמד כיצד RFT מתחבר עם ACT וכיצד אנו יכולים להשתמש בידע שלנו ב RFT בכדי לשפר את עבודתנו הקלינית ולתכנן התערבויות ACT המכוונות ספציפית לבעיות הייחודיות הקשורות בתחושת העצמי של הלקוחות שלנו.


ביוגרפיה: לואיז מק'היו היא פרופסור לפסיכולוגיה באוניברסיטת קולג' דבלין. היא מומחית עולמית בתחום המחקר של ניתוח השפה והקוגניציה מנקודת מבט התנהגותית הקשרית ובתיאוריית מסגרות יחסים (RFT). עבודתה כוללת פיתוח מיומנויות קוגניטיביות מורכבות, כמו שינוי נקודת מבט. היא עוסקת בחקר של טיפולים התנהגותיים תהליכיים, כולל טיפול בקבלה ומחויבות. פרופ' מק'היו פרסמה למעלה מ-100 מאמרים ושני ספרים בנושאים אלו וקיבלה מימון ממספר מקורות, כולל מועצת המחקר האירית, האקדמיה הבריטית, קרן לבורהולמה, קרן ווטרלו והאסיפה הוולשית. היא עמיתה באגודה למדעי ההתנהגות ההקשרית (ACBS) ומאמנת ACT אשר הוסמכה ע"י הוועדה לביקורת עמיתים (Peer-Reviewed ACT Trainer).

bottom of page