על ההרצאה
בהרצאה נתייחס לתאוריה ולמחקר ביחס לסיכון הנגרם לילדים צעירים בעקבות חשיפה למצבי לחץ וטרור קולקטיביים, להוריהם, וליחסי ההורה-ילד. נבהיר את הפונקציות החשובות של שימוש במשחק ובמשחקיות כדי לשקם את הביטחון ההתקשרותי שבין ההורה והילד, לווסת רגשות, להתמודד עם אירועי-דחק ולתמוך במסלול ההתפתחותי התקין של הילד.
נתייחס לניסיון שנצבר בתכנית נמ"ל, הכוללת רצף של כעשר פגישות קבוצתיות הבנויות סביב נושאים מתוכננים, המאורגנים כפתגמים ומסרים פסיכו-חינוכיים שיוסברו, ותודגמנה פעילויות חווייתיות להפנמתם. התכנית הופעלה בשדרות במתכונת של קבוצות המורכבות מדיאדות של אימהות-פעוטות וילדי-גן, בתקופות של מתח בטחוני. התכנית יושמה גם בתקופת הקורונה וכן עם אוכלוסיות מוחלשות שונות . התכנית לוותה בהערכה מחקרית המצביעה על תרומתה המשמעותית.
יום העיון התקיים ללא עלות ביום רביעי ה-10.1.24 | 20:30-22:00
על המרצה
פרופ' אסתר כהן, שרית יבין-שרם, ליז יונג
פרופ' אסתר כהן – פרופ' אמריטה מהאוניברסיטה העברית בירושלים ואוניברסיטת רייכמן. פסיכולוגית מומחית ומדריכה בפסיכולוגיה קלינית, פסיכולוגיה התפתחותית ובטיפול במשפחתי. פרסמה מאמרים וספרים בתחום הטיפול בהורות ופיתחה התערבויות ביחסי הורים וילדים בעתות לחץ ומשבר.
שרית שרם-יבין – פסיכולוגית חינוכית מומחית, מנהלת "מטיב ילדים" במרכז הישראלי לפסיכוטראומה, שותפה בפיתוח תכנית "פנד"ה" (פה נלמד דרכי התמודדות), מטפלת בילדים והורים בדגש על טראומה וויסות רגשי.
ליז יונג – יועצת פדגוגית במעונות-יום; מנחה קבוצות הורים וקבוצות חוסן להורים וילדים בעוטף עזה ובשדרות, מתמחה בעבודה דיאדית בגיל הרך.