top of page
Business Meeting

פרופ' ז'אק ברבר במכון מפרשים - ממצאים עדכניים ממחקר על פסיכותרפיה פסיכודינמית: לאן ממשיכים מכאן?

מנחה: ד"ר שרון זיו-ביימן

אודות ההרצאה:

מכון מפרשים לחקר והוראת הפסיכותרפיה שמח להזמינכם להרצאתו של פרופ' ז'אק ברבר, מהדמויות המובילות בתחום המחקר על פסיכותרפיה בכלל ופסיכותרפיה פסיכודינמית בפרט.
 

פרופ' ברבר יפתח את הרצאתו בדיון בשאלה הכללית מדוע עלינו לעסוק בתועלתיות של הפסיכותרפיה הפסיכודינמית, תוך התייחסות לסוגיות של איך עלינו לחקור ואיך אנו חוקרים בפועל תועלתיות זו. בהמשך לכך, יוצגו ממצאים מרכזיים ועדכניים על תועלתיות הטיפול הפסיכודינמי בדיכאון, הפרעות חרדה והפרעות אישיות.


לצד ממצאים אלו, יוצגו ממצאים המדגימים שאין אף טיפול שמתאים לכל אחד, ולכן עלינו לחזק מגמה של "פרסונליזציה" של הפסיכותרפיה, תוך התאמת הטיפול לתת קבוצות של מטופלים. עמדה זו תוביל להצעה לחקירה מקיפה של הפסיכותרפיה, תוך חתירה לדיון עם המשתתפים בהצעה זו.


לוח זמנים:

11:45 – התכנסות וכיבוד קל

12:00 – ברכות  - פרופ' גילי גולדצויג, דיקאן ביה"ס למדעי ההתנהגות

12:10  - הרצאתו של פרופ' ברבר

13:00 -  דיון עם הקהל

13:20 - סיום


פרופ' ז'אק ברבר (PhD, ABBP) – פרופסור ודיקאן בית הספר לפסיכולוגיה ע"ש גורדון דרנר (המכון ללימודים מתקדמים בפסיכולוגיה) באוניברסיטת אדלפיי, ניו יורק. הוא מרצה במחלקה לפסיכיאטריה וב- Psychology Graduate Group באוניברסיטת פנסילבניה, ומשמש גם כפרופסור במחלקה לפסיכיאטריה, בביה"ס לרפואה של אוניברסיטת ניו יורק. הוא נשיא לשעבר של האגודה הבינלאומית למחקר בפסיכותרפיה (SPR), קבל מהאגודה פרס הצטיינות בשלבים מוקדמים של הקריירה ב- 1996 ופרס הצטיינות יתירה על קריירה מחקרית ב- 2014. הוא מונה כפרופסור לפסיכותרפיה במכון פרלמן באוניברסיטת פנסילבניה. בצע את מחקריו המרכזיים במימון NIMH  ו- NIDA.


המחקר שלו מתמקד במחקרי תהליך ותוצאה על פסיכותרפיה פסיכודינמית וקוגניטיבית בדיכאון, הפרעות פאניקה, פוסט-טראומה, התמכרויות והפרעות אישיות, במחקרי תהליך על תרומת הברית הטיפולית והשימוש של מטפלים בהתערבויות מבוססות תיאוריה לתוצאות טיפול במגוון גישות. כמו כן, הוא מתמקד במודלים לתיאור מנגנוני שינוי במהלך טיפול המתארים אינטראקציה בין גורמים התייחסותיים ומשתני הטכניקה הטיפולית. מעבר לכך, הוא חוקר גם core-conflicts ומטה-קוגניציות במגוון אוכלוסיות, כולל ילדים של ניצולי שואה.


הוא פרסם מעל 250 מאמרים ופרקים בספרים בתחום הפסיכותרפיה והאישיות.

  

 

Among his more recent books are:

 

Practicing Psychodynamic Therapy: A Casebook (2014) with Richard Summers

Visions in Psychotherapy Research and Practice: Reflections from the presidents of the society for psychotherapy research with Bernhard Strauss and Louis Georges Castonguay. 

 

Other books are:  

"Echoes of the Trauma: Relationship Themes and Emotions in the Narratives of the Children of Holocaust Survivors" co-authored with Hadas Wiseman,

"Psychodynamic Therapy: A Guide to Evidence-Based Practice" with Richard F. Summers,

The Therapeutic Alliance: An Evidence-Based Approach to Practice, edited with Christopher Muran. 






bottom of page