top of page
אלוט לוגו_edited.png

הכשרה בטיפול דיאדי התפתחותי מבוסס התקשרות Dyadic Developmental Psychotherapy (DDP)

לוגו חופים.jpg

דפנה לנדר

מועד פתיחת הקורס: 28.04.2026 | קורס מקוון | ההרשמה בעיצומה

30 שעות אקדמיות

היקף הקורס:

image-mmxt1FZH1PS1tzvcF8HCVOPaFfFnC4.png

7 מפגשים בימי שלישי ורביעי בין השעות 12:00-15:30 בתאריכים:
28.04.26 ,29.04.26, 26.05.26 ,20.05.26 ,19.05.26 ,06.05.26 ,05.05.26

רקע תיאורטי:

טיפול דיאדי התפתחותי (DDP) הינו גישה מבוססת התקשרות לטיפול משפחתי אשר פותחה ע"י הפסיכולוג הקליני ד"ר דניאל א. היוז. הגישה פותחה כתוצאה מניסיונו העשיר בטיפול במשפחות אשר התקשו ביצירת יחסי התקשרות בטוחה כתוצאה מאימוץ, אומנה ונסיבות חיים אחרות. במהלך העשורים האחרונים, לצד התפתחות הידע הנוירופסיכולוגי, הגישה התפתחה מאד וכיום נלמדת ומיושמת במדינות רבות בעולם הן כבסיס תיאורטי לחשיבה על משפחות המציגות קשיים התקשרותיים והן כגישה טיפולית פרקטית. מוקד העבודה בגישה הוא מערכות היחסים ולא האינדיבידואל. המטפל מנסה להשתמש בחוויות "הכאן ועכשיו" על מנת לייצר תחושת קשר וביטחון בין בני המשפחה. זאת, במקום להתמקד דווקא במוקדי הקושי. על פי הגישה, הדרך לייצר זאת היא באמצעות גישת PACE – שילוב בין משחקיות (Playfulness), קבלה (Acceptance), סקרנות (Curiosity) ואמפתיה (Empathy).


לפי טכניקת ה-DDP ישנם 2 חלקים מרכזיים לטיפול:

בחלק הראשון של הטיפול, המטפל עובד עם ההורים או הדמויות המטפלות ובוחן את מידת המוטיבציה והיכולת שלהם לייצר קשר מחודש עם הילד אשר יבסס התקשרות בטוחה. בחלק זה, ההורה לומד על וויסות הדדי, על מהות הטראומה ההתקשרותית ועל האופן בו יוכל להפוך למקור ביטחון עבור הילד. בחלק השני של הטיפול, הפגישות הן דיאדיות, משותפות עם הילד . במהלך הפגישות, המטפל מייצר דיאלוג אקטיבי בדרך המשלבת את עקרונות ה- PACE (משחקיות, קבלה, סקרנות ואמפתיה) תוך ניסיון לייצר נרטיב אוטוביוגרפי בריא יותר אשר אינו מעוצב על ידי בושה ופחד. במהלך ההכשרה הקלינית, ייעשה שימוש בדוגמאות מצולמות, תיאורי מקרה ומשחקי תפקידים. 


משתתפי ההכשרה ילמדו:

  • תאוריות העומדות בבסיס הגישה : התקשרות, אינטרסובייקטיביות, מערכת מעורבות חברתית

  • הכנת הורים לטיפול משפחתי ממוקד התקשרות

  • הכשרת הורים בתגובות ממוקדות התקשרות עם ילדיהם

  • עקרונות הגישה – מערכות יחסים, כאן ועכשיו, גישת ה-PACE

  • שימוש בגישת ה -PACE לחשיפת סוגיות הליבה בבסיס התנהגויות בעייתיות

  • טכניקות של דיאלוג אפקטיבי-רפלקטיבי

  • כיצד לבנות מפגש DDP בין הורה לילד

  • טכניקות מסייעות עם ילדים שאינם מדברים או אינם מווסתים

  • טכניקות לוויסות ותמיכה בהורים מתגוננים, ביקורתיים או על סף ייאוש

  • עבודה פרטנית עם הורים וסיוע במיקוד הורים בהיסטוריית ההתקשרות שלהם


מרצה:

דפנה לנדר, עובדת סוציאלית קלינית מוסמכת (MSW), העבירה הכשרות ב14- מדינות בעברית, צרפתית, ספרדית ואנגלית. דפנה בעלת הסמכה ועוסקת בהכשרה והדרכה בפסיכותרפיה דיאדית התפתחותית ות'רפליי (Theraplay). דפנה בעלת הכשרה ב-EMDR. בעלת ניסיון עשיר בטיפול בילדים שעברו טראומות שונות ובטיפול חוויתי בביסוס התקשרות בטוחה בילדים, נוער ומבוגרים. דפנה עובדת בתחום של רווחת הילד ובריאות הנפש של ילדים במשך 25 שנים. היא ניהלה את מערך ההכשרות והדרכות במכון ת'רפליי (The Theraplay Institute) באבנסטון, אילינוי (ארה"ב) במשך 16 שנים. מטפלת, מדריכה ומכשירה מוסמכת בת'רפליי ו-DDP ומכשירה פסיכותרפיסטים בשיטות אלו במדינות שונות בעולם בשלוש שפות. דפנה החלה את לימודיה ב-DDP עם דניאל א. היוז Daniel A. Hughes  בשנת 2000 והייתה אחת מתלמידותיו הראשונות שהוסמכה ב- DDP. היא לימדה ביחד עם דן היוז בשבע הכשרות, והוא היה המדריך שלה בכל רמות הכשרתה: מטפלת, יועצת ומכשירה. דפנה כתבה על DDP מספר רב של מאמרים ופרקים בספרים. לרשימת פרסומים מלאה, נא לעיין בקורות החיים המצורפים. דפנה כתבה בשותפות את "ת'רפליי: מדריך למטפל" (Theraplay: The Practitioner’s Guide). כמו כן, את הספר "טיפול משפחתי אינטגרטיבי התקשרותי" (Integrative Attachment Family Therapy) המתוכנן לצאת לאור במרץ 2023.


www.dafnalender.com :אתר

assistant@dafnalender.com :דוא״ל


קהל יעד:

פסיכולוגים מומחים ומתמחים, עובדים סוציאליים קליניים או עובדים סוציאליים בעלי תואר שני עם ניסיון בעבודה טיפולית, מטפלים בהבעה ויצירה בעלי תואר שני, פסיכיאטרים, קרימינולוגים קליניים וסטודנטים לתואר שני בפסיכולוגיה, יועצים חינוכיים. ההכשרה רלוונטית גם למטפלים וקלינאים המעוניינים להעשיר את ארגז הכלים שלהם בטיפול ממוקד התקשרות. המודל רלוונטי למי שעובדים עם ילדים מגיל 3 עד בגרות.

bottom of page