top of page
Marble Surface

קשיבות ומצבי עצמי

מרצה: ד"ר אנדרס קוניצ'זקי

מתרגלת: שני גלעדי

Purple Orchid
%D7%A7%D7%95%D7%A8%D7%A1%20%D7%9E%D7%A7%

שבעה ימי שישי בין השעות 08:30-14:15

תיאור הקורס:


במקביל לפסיכואנליזה ולגישות הקוגניטיביות התנהגותיות התפתחה ספרות פסיכולוגית ענפה שראתה את האדם כמורכב ממצבי עצמי שונים אשר חלקם נגישים יותר למודעות וחלקם מצויים עמוק בלא מודע. מצבים אלו מאופיינים בזיכרונות, מחשבות, רגשות וחוויה גופנית והם עולים לנוכח אירועים וטריגרים שונים המופעלים דרך יחסים בינאישיים, מצבים רגשיים או טריגרים פנימיים. ישנם מצבי עצמי המהווים משאבי חוסן והתמודדות, ישנם מצבי עצמי המשמשים אותנו באינטראקציות היום יומיות וישנם מצבי עצמי, בעיקר אלו שעברו דיסוציאציה, המופיעים כסימפטומים  ועלולים לגרום לסבל נפשי רב. הטיפול דרך מצבי עצמי מנסה להעלות את מצבי העצמי למודעות על מנת ליצור דיאלוג בין המצבים השונים ובכך לאפשר אינטגרציה רבה יותר של העצמי. האפשרות להיות קשוב למצבים אלו מאפשר למטופל להפסיק להיות מופעל על ידם.


מטרות הקורס:


באמצעות הקורס המשתתפים יכירו ויבינו את התיאוריה והמחקר בתחום מצבי העצמי; ילמדו להבחין בין מצבי העצמי השונים ויחשפו לטכניקות המאפשרות לעורר מצבי עצמי אלו. כמו כן הקורס יאפשר למשתתפים להכיר את הפוטנציאל הטמון בעבודה עם מצבי עצמי בהפרעות חרדה, דיכאון, הפרעות פסיכוסומאטיות, הפרעות אישיות ומצבים דיסוציאטיביים.


הקורס יכלול הרצאות תיאורטיות התנסויות חווייתיות ותרגול של טכניקות בקבוצות קטנות.


הכלים שבהם יתמקד הקורס הם:

  • ללמוד טכניקות מיינדפולנס לעיגון וחיזוק "העצמי-המתבונן" על מנת לאפשר עיגון ו  Decentering ככלי להתבוננות במצבי העצמי.

  • ללמוד לזהות מצבי עצמי טראומטיים, הטומנים בחובם חוויות של כאב, כעס , תסכול ולאפשר הכרה, קבלה ושחרור של חוויות אלו.

  • ללמוד יצירת דיאלוג בין מצבי העצמי השונים על מנת לחזק את האינטגרציה של העצמי דרך פתרון קונפליקטים ואינטגרציה של פיצולים.

  • לאפשר הכרה וקבלה של מצבי העצמי השונים על מנת לאפשר למטופל להרחיב את חווית העצמי מתוך התבוננות קשובה ומאפשרת.

  • לפתח אצל המטופל את היכולת לנוע בין חוויות באופן חומל ומקבל. כך שאפשר ביתר קלות להגיב לטוטאליות של המצב ולא לתת לחלק אחד ממנה "ללחוץ לנו על כפתורים" בצורה מיידית.

מועדי קורס: 


שבעה ימי שישי בין השעות 08:30-14:15 

בתאריכים: 12.3.21, 19.3.21, 9.4.21, 16.4.21, 23.4.21, 30.4.21, 7.5.21. 

כל מפגש הינו בהיקף של 6 שעות אקדמיות. היקף הקורס 42 שעות אקדמיות.

 

למי מתאים הקורס:


פסיכולוגים מומחים ומתמחים, עובדים סוציאליים קליניים או עובדים סוציאליים בעלי תואר שני עם ניסיון בעבודה טיפולית, מטפלים באמצעות אמנויות, מטפלים זוגיים ומשפחתיים מוסמכים, פסיכיאטרים, קרימינולוגים קליניים ויישומיים, סטודנטים לתואר שני בפסיכולוגיה עם ניסיון טיפולי המעוניינים לשלב את העבודה עם מצבי עצמי בתוך הפרקטיקה הטיפולית שלהם.


עלות הקורס:


אנשי מקצוע: 2800  ש"ח

מתמחים וסטודנטים: 2500 ש"ח

בוגרים וסטודנטים לתואר שני בפסיכולוגיה במכללה האקדמית תל אביב יפו: 2100 ש"ח

סרטונים רלונטיים
bottom of page