תופעת הדחיינות, מנין היא באה וכיצד ניתן להתמודד עימה בטיפול מבוסס קבלה ומחויבות (Acceptance and commitment therapy)
כמה פעמים ספרתם עד 10 ושום דבר לא קרה?
או עד 100,
או עד 1000,
או עד הדקה האחרונה לפני תאריך ההגשה האחרון והסופי בהחלט?
ואז ביקשתם הארכה נוספת?
בסדנה זו, נצא למסע של גילוי עצמי וצמיחה אישית על ידי רתימת העקרונות של טיפול בקבלה ומחויבות (ACT) להתמודדות עם דחיינות. דחיינות של משימות יומיומיות ואקדמיות יכולה לעכב את ההתקדמות שלנו, לבלום את מימוש הפוטנציאל שלנו ולהנציח מעגלים של חרדה ואכזבה עצמית. עם זאת, על ידי טיפוח מודעות עצמית קשובה והתאמה של הפעולות שלנו עם ערכי הליבה שלנו, אנו יכולים להשתחרר מדפוסי התנהגות נוקשים ולממש את עצמנו.
בסדנה זו, נלמד לזהות את המחשבות והרגשות הבסיסיים שמעוררים דחיינות. נתרגל מיינדפולנס במטרה להגיע לתובנות חשובות לגבי דפוסי ההימנעות הקשורים לדחיינות. נלמד כיצד ניתן לזהות את ערכי הליבה וכך להגביר מוטיבציה ומחויבות למטרות אישיות. נכיר מיומנויות בעלות חשיבות רבה בהקשר של התמודדות יעילה עם דחיינות כגון: הצבת יעדים מציאותים, ניהול זמן יעיל ופיתוח חמלה עצמית. נתרגל מיומנויות אלו באופן חוויתי כדי להטמיע את השימוש בעקרונות ACT להתמודדות עם דחיינות בחיי היום יום.
למי מיועדת הסדנה:
בעלי/ות ידע בסיסי - למשל בוגרי/ות סדנה או קורס בסיס
ד"ר שמרית תלרז כהן - פסיכולוגית קלינית מדריכה, חברה מומחית-מדריכה באיט''ה, מורשית להיפנוט. חברת סגל בכירה בתוכנית לתואר שני בחינוך, מיינדפולנס ולמידה חברתית-רגשית ובתוכנית לתואר שני בטיפול באומנות במכללה האקדמית בית ברל ומנהלת שירותי הייעוץ לסטודנט במכללה. בעבר, פסיכולוגית אחראית ביחידה לוויסות התנהגותי לילדים ונוער במרכז לבריאות הנפש גהה. מדריכה ומטפלת בקליניקה פרטית בפתח תקווה