כמטפלות.ים בתקופה הנוכחית בישראל אנחנו פוגשים מציאות מאתגרת בה אנו עוסקות.ים בטיפול בשעה שליבנו גדוש בכאב ורגשות לא פשוטים. חוויות של שחיקה, עייפות החמלה, קשיי ריכוז, ותחושות של מצוקה אישית הפכו בבת אחת לחלק בלתי נפרד מעולמנו כמטפלות.ים.
בסדנה זו ברצוני לייצר מרחב בו נשאל לעומק כיצד הקשר ההדרכתי יכול לתמוך בנו, בין אם אנחנו יושבות/ים בכיסא המודרכות/ים או בכיסא המדריכות/ים (הרבה מאתנו נמצאות/ים בשני הכסאות).
הדרכה היא למעשה קשר מורכב, המחזיק בתוכו מרחבים פיזיים וטמפורליים שונים (למשל: כאן ועכשיו בין מדריך/ה ומודרך/ת, שם ואז בין מודרך/ת למטופל/ת...), כמו גם מערכות יחסים שונות (מטופל/ת---מודרך/ת---מדריך/ה). אם כך: מהו האיזון הנכון עבורנו בין שיח על עצמנו כמטפלות/ים לבין שיח על המטופלות שלנו?
נתבונן על מורכבות זו דרך שימוש בכלים מגישת FAP– פסיכותרפיה אנליטית פונקציונלית. גישה זו משתמשת בקשר הטיפולי כאן ועכשיו כמנוע לשינוי בתוך קשרים ומערכות יחסים. FAP מאפשרת מפגש אמיץ ואוהב.
הסדנה תעסוק בשאלות כגון:
מהן הדרכים בהן עקרונות FAP יכולים לתמוך בנו כמדריכות.ים לייצר קשר קרוב, אמיתי ומיטיב עם עצמנו ועם מטופלינו?
למה אני זקוק/ה כעת בתוך הקשר ההדרכתי? מהם החסמים/התנהגויות המעכבות אותי מלקבל מענה על צרכים אלו?
עד כמה אנחנו יעילים בתוך ההדרכה שלנו? מה הופך את מערכת היחסים של מדריך/ה-מודרכ/ת לתומכת בכל העבודה הטיפולית שלנו?
כיצד אומץ, מודעות ואהבה יכולים לסייע לנו לשפר את הקשר ההדרכתי (כמודרכים ומדריכים)?
הסדנה מיועדת למדריכים ומודרכים כאחד
ד"ר יסמין פולדר הד, פסיכולוגית ייעוצית. סיימה דוקטורט בפסיכולוגיה (DPsych) באוניברסיטת סיטי בלונדון. מטפלת מדריכה ומרצה ב- CBT, ACT ו-FAP. מומחית ומדריכה מוכרת באיט""ה. רכזת אקדמית של תכניות פסיכותרפיה CBT מבוסס מיינדפולנס וACT במרכז שילוב בטבעון.