top of page

יסמין רון סגל

סוגיות בטיפול רגשי התפתחותי עם מטופלים אוטיסטים

אלוט_edited_edited.png
לוגו חופים.jpg

מועד פתיחת הקורס: 02.03.2025 | קורס מקוון | ההרשמה הסתיימה

במשך 6 ימי ראשון, בין השעות ,17:00-19:30 בתאריכים: ,02.03.25 ,09.03.25 ,16.03.25 ,23.03.25 ,30.03.25 .06.04.25

תיאור הקורס:

פסיכותרפיה עם מטופלים אוטיסטים דורשת מהמטפל.ת ארגז כלים מגוון ומשתנה. זאת, על מנת להיענות בצורה מותאמת לצרכים הראשוניים המובאים אל חדר הטיפול. על כן, ידע אודות תהליכי ההתפתחות הרגשית והדרך בה הם באים לידי ביטוי במצבים אוטיסטים, לצד האפשרות להשתמש בהם באופן מיטיב בטיפול – הינם בעלי חשיבות מכרעת עבור אנשי טיפול בתחום.


בקורס זה, נדון במקומו של הטיפול הרגשי-התפתחותי בתוך המסורת וגוף הידע בפסיכותרפיה, נסקור את תהליכי ההתפתחות הרגשית המרכזיים ואת משמעותם בטיפול בכלל ובטיפול עם מטופלים מהרצף האוטיסטי בפרט.


בקורס נלמד:

• מבוא לטיפול רגשי התפתחותי

• וויסות רגשי ומשמעותו בטיפול הרגשי

• עבודה טיפולית מוכוונת התקשרות באוטיזם

• פיתוח משחקיות וחשיבות העמדה המשחקית של המטפל בטיפול הרגשי באוטיזם

• מנטליזציה בטיפול רגשי-התפתחותי באוטיזם

• אתגרים בגיבוש מבנה העצמי באוטיזם


שיטת הלימוד:

הקורס ישלב הקניית ידע ע"י הרצאות, סרטונים, הדגמות מטיפולים, מצגות ודיונים בכתה.


אודות המרצה:

יסמין רון סגל, פסיכולוגית קלינית מומחית, רכזת תחום הטיפול הרגשי בחטיבת הגנים של אלו"ט, מנהלת אקדמית של תכנית "חופים" לטיפול אינטגרטיבי באוטיזם. בוגרת ביה"ס לפסיכותרפיה של המכון הפסיכואנליטי ושל התכנית לאבחון אוטיזם באוניברסיטה העברית. מזה שנים רבות מאבחנת ומטפלת בילדים ומתבגרים אוטיסטים והוריהם, מלמדת ומדריכה אנשי מקצוע על טיפול ואבחון. משלבת בטיפול מרכיבים התקשרותיים והתפתחותיים לצד התבוננות בשדה הטיפולי מתוך תאוריות פסיכודינמיות.

קהל היעד:
מטפלים מתחום בריאות הנפש (פסיכולוגים, עו"סים, מטפלים בהבעה ויצירה, פסיכיאטרים) אשר מעוניינים בהרחבת והעמקת הידע בפסיכותרפיה עם מטופלים אוטיסטים. במקרים חריגים תתאפשר קבלה של אנשים מתחומים אחרים.

bottom of page