מה בסדנה?
בסדנא ייפגשו המשתלמים עם זיכרונות הילדות המוקדמים ככלי אבחוני וטיפולי עשיר ומרתק. נטייל בחמישה שבילים: השביל הפסיכואנליטי הקלסי המפגיש אותנו עם הסמוי, זיכרון המסך ותהליכי ההסוואה; השביל האדלריאני המאיר קוגניטיבית את סגנון החיים; הנתיב הפסיכודינמי החושף את יחסי האובייקט המופנמים והדפוסים ההתייחסותיים המשתחזרים; הערוץ הנרטיבי שמזכיר שחוויות חיינו שמורות בצורת סיפורים, וזיכרונות הילדות , שאינם בהכרח אמת, הם אבני יסוד בסיפורי החיים שלנו; ולבסוף, שבילה של הפסיכולוגיה החיובית המפגיש אותנו עם החוזקות והחוסן הנחשפים בזיכרונות. כך, כמו בקליידוסקופ עם סיבוב "הגליל", נגלה מראות שונות של הנפש, שבצרופן מתהווה קולאז': שלם הבנוי מריבוי תמונותיו ומהדיאלוג המפרה ביניהן.
נזכיר את היישומים והשימושים של הזיכרונות בפסיכודיאגנוסטיקה, בפסיכותיראפיה לשביליה, בטיפול בהבעה ויצירה, בטיפול קבוצתי, זוגי ומשפחתי, בייעוץ ארגוני ובדיאלוג בין האישי והחברתי. נכיר את "מטריצת הזכירה החברתית"- התנסות שיוצרת מפגש מרתק בין הזיכרון הפרטי והזיכרון החברתי העוטף ונוכח בו.
דרכי הלמידה:
מפגשים תיאורטיים והתנסותיים עם זיכרונות הילדות בליווי דוגמאות והמחשות.
ד"ר אמיתי המנחם