top of page

סדנה מס 12. עבודה על ויסות רגשי הורי מתוך עמדה אינטגרטיבית

מנחה

ד"ר הדר ברנט - פרידלר

מה בסדנה?

הסדנה תציע התנסות בעבודה על ויסות רגשי הורי ברוח המודל האינטגרטיבי האסימילטבי של אסתר כהן, "טיפול בהורות" (כהן, 2017). זאת, בדגש על אינטגרציה עם התערבויות מבוססות מנטליזציה חוויה ומיינדפולנס.

ויסות ריגשי הוא מרכיב משמעותי ביצירת התקשרות בטוחה בין הורה לילד. אחד הגורמים המקשים על ויסות הרגשי ההורי הינה מצוקה רגשית של ההורה, שחוסמת את היכולת שלו לתפקד כ"מבוגר האחראי" ולדאוג לרווחתו ולוויסותו של ילדו.  קושי זה מומשג כ- blocked-care, חסימה רגשית במערכת מתן העזרה (care-giving) ההורית (Hughes & Baylin, 2012). זהו מצב בו אזורים במוח ההורי, האחראיים על חווית רגשות של דאגה לאחר, נחסמים, וההורה חווה הצפה רגשית. מצבים אלו קשורים להיסטורית ההתקשרות של ההורה, למערכות היחסים הנוכחיות שלו ולנסיבות חייו.  בסדנה נלמד לזהות מצבים אלו ולהתנסות הלכה למעשה בהתערבות ממוקדת בחסמים רגשיים בהורות.


מטרות הסדנא:

  • הצגת רקע תיאורטי ומחקרי עדכני על התקשרות וויסות רגשי מעמדה אינטגרטיבית

  • זיהוי והמשגה של איכות ההתקשרות ההורית וה -  Blocked-care

  • היכרות עם התערבויות מבוססות מנטליזציה, חוויה ומיינדפולנס לעבודה על ויסות רגשי הורי וה- Blocked-care

ד"ר הדר ברנט - פרידלר

ד"ר הדר ברנט פרידלר - עובדת סוציאלית (MSW), מטפלת זוגית ומשפחתית מוסמכת, בעלת תואר דוקטור בניהול ויישוב סכסוכים. עוסקת בעבודה טיפולית אינטגרטיבית המקיפה את המשפחה על כל שלבי התהוותה- טיפול פרטני, זוגי, דיאדי ומשפחתי. בצוות הבכיר ב"מרכז ד"ר טל", מדריכה ומנחה הכשרות וסדנאות לעבודה טיפולית אינטגרטיבית עם הורים.

bottom of page