top of page

שילוב מיינדפולנס בטיפול: המשגה, הדגמה, תרגול

מנחה: ד"ר אסף פרידמן

בהשתתפות: ד"ר רן אלמוג, ד"ר אסף פדרמן, מר חנן יפת

רקע:


העקרונות הרעיוניים והפרגמטיים של המיינדפולנס שזורים כיום כחוט השני בתוך השיח הפסיכותרפויטי המערבי. למרות שהקרבה הגדולה ביותר מבחינה רעיונית היא לטיפולי הCBT על גווניהם השונים ניתן להבחין בהשפעות של המיינדפולנס גם על השיח הפסיכואנליטי וגם על גישות מערכתיות ומשפחתיות.

בתוך שדה המחקר המיינדפולנס מוכר מזה שנים רבות כמרכיב חוסן של האישיות, שניתן לפתחו ולהרחיבו על מנת להקטין את הסיכוי לפסיכופתולוגיה ולתחלואה נפשית.

מבחינה קונספטואלית רעיון ההתבוננות העומד בבסיס המיינדפולנס יוצר "אקט פילוסופי" בכינון הסובייקט; לא עוד סובייקט שסוע בתוך הדחף והפנטזיה אלא סובייקט אשר בחלקו מוגדר על ידי האפשרות לטרנסצנדנטיות אשר מסוגלת להוות אלטרנטיבה אפיסטמולוגית ואונטולוגית כאחד  לסובייקט הקרטזיאני השקוע בחשיבה או לסובייקט הפרוידיאני המשוסע בגלל החסר בהוויה.

בערב זה ננסה לבחון את היסודות הרעיוניים של המיינדפולנס ולבחון כיצד הם באים לידי ביטוי בפרקטיקה הפסיכותרפויטית הלכה למעשה.

 

תכנית הערב:


18:00 התכנסות

18:30 פתיחה – ד"ר שרון זיו ביימן

תרגול – מר חנן יפת (MSW), משתתף בתכנית "עוגן"

19:00 ד"ר אסף פדרמן – הרציונל והעקרונות של שילוב מיינדפולנס בפסיכותרפיה

19:30 הדגמה קלינית

19:50 הפסקה

20:10  ד"ר רן אלמוג –Transcend & include   - שני מהלכים לשילוב מיינדפולנס בטיפול

20:40 הדגמה קלינית

21:00 דיון עם הקהל

תרגול

21:30 - סיום

 

אודות המרצים:

 

ד"ר רן אלמוג, פסיכולוג קליני וד"ר לסוציולוגיה. משתמש ב ACT - כאוריינטציה טיפולית המרכזית בעבודתו וכותב אודות ACT. הוא מרצה בתוכניות להכשרה ב CBT - ומול צוותים טיפוליים ומוביל את תוכנית לימודי ACT במסגרת מכון מפרשים. ממקימי הסניף הישראלי של ACBS  (הארגון העולמי של ACT). בעל קליניקה פרטית לטיפול פסיכולוגי. את הכשרתו בגישת  ACT רכש בסדנאות עם בכירי מדריכי  ACT בעולם וביניהם סטיבן הייז, קלי ווילסון, ראס האריס ועוד.

 

ד"ר אסף פדרמן, מכון מודע למיינדפולנס מדע וחברה, בית ספר ברוך איבצ'ר לפסיכולוגיה, המרכז הבינתחומי הרצליה. הקים ומנהל את התוכנית להכשרת מורי מיינדפולנס בגישת MBSR . מחזיק בתארים אקדמיים בפסיכולוגיה, לימודים בודהיסטיים ופילוסופיה. עמית הוראה באוניברסיטת חיפה, ומטפל קוגניטיבי-התנהגותי. מחבר הספר "מיינדפולנס: שינוי נפשי באמצעות אימון מוחי", אשר יצא לאור בהוצאת פרדס בתחילת שנת 2018. הספר מסכם את הגישה האינטגרטיבית לאימון במיינדפולנס ומציג את הזוית המוחית, הפסיכולוגית, ואת התרגול עצמו בשפה בהירה שתאפשר לכל אדם משכיל ללמוד את העקרונות בעצמו ולתרגל. הספר מכיל מבוא תיאורתי רחב, ושיעורים המשלבים תרגול ולמידה. בלבו של הספר שמונה פרקים מעשיים עם הנחיות פשוטות לטיפול מיינדפולנס, שלב אחרי שלב. את הספר מלוות חמש-עשרה הקלטות שמע עם הנחיות למדיטציה (בתקליטור ובאתר אינטרנט). ההנחיות עוסקות, בין היתר, באוטומטיות רגשית, עבודה עם מחשבות, "לעשות" לעומת "להיות" ותרגולים מעשיים כגון מודעות בהליכה, מרחב נשימה ומודעות פתוחה. 

הספר יוצע למכירה בערב במחיר מוזל של 70 ש"ח (במקום 96 ש"ח). נא להביא סכום מדוייק או המחאה.

 

חנן יפת, עובד סוציאלי קליני (MSW), בוגר תכניות ההכשרה להוראת MBSR ו MBCT של אוניברסיטת Bangor בבריטניה ומכון מודע. מנחה מיינדפולנס לאנשי טיפול, צוותים רפואיים ואנשי משטרה, במרפאת שחף-המרכז הרפואי שיבא, מכון מודע ובמכון פסגות לפסיכותרפיה. רכז השתלמויות מיינדפולנס במכון מודע- למיינדפולנס מדע וחברה, מרכז סגול למוח ותודעה, בבית הספר לפסיכולוגיה במרכז הבינתחומי בהרצליה. מטפל בפסיכותרפיה מבוססת מיינדפולנס בקליניקה פרטית בתל אביב.






bottom of page