top of page
Business Meeting

על מסכים, מין וכל מה שביניהם – העידן של התמכרויות התנהגותיות

מרצה: ד"ר אריאל קור

מנחה: גב' רחל זיגל

התמכרויות התנהגותיות מתוארות על ידי העיתונות הפופולרית כמגיפה של דורנו. תופעות אלו מחלחלות יותר ויותר למרכז התודעה של מטפלים בתחום ההתמכרויות ובכלל. הניסיון לחקור ולטפל בהתמכרויות התנהגותיות הינו מורכב ומאתגר, שכן ההתמכרות להתנהגות היא ברורה פחות מבחינה פיזיולוגית וקשה יותר לאבחנה מההתנהגות הנורמטיבית.

בערב הקליני ננסה לקדם את החיבור בין הידע המחקרי לבין הידע הקליני בנושא. היכן עובר הגבול בין שימוש, שימוש בעייתי והתמכרות. מתי פעילות שעושים באופן קבוע הופכת מהרגל להתמכרות? איך מטפלים בהתמכרות למסכים, פורנו ומין?

נפתח בהרצאה שתעסוק בהבדל בין התמכרות לבין שימוש לרעה, בהגדרות של התמכרות התנהגותית ובאתגרים באבחון התמכרויות התנהגותיות, נעמיק את הידע התיאורטי, המחקרי והקליני לגבי כמה מההתמכרויות ההתנהגותיות  - מסכים (סמארטפון) , פורנו, ומין  - וכיצד מתמודדים בקליניקה (עם תיאור טיפול באדם הסובל מהתמכרות למין).


תכנית הערב:
 

18:30 – התכנסות

18:45– התמכרויות התנהגותיות – התמכרות לסמארטפון

20:00 – הפסקה

20:15 – התמכרות למין - תיאור טיפול באדם הסובל מהתמכרות למין

21:00 - דיון עם הקהל

21:30 - סיום

 

 

אודות המרצה:
 

ד"ר אריאל קור מרצה בבית הספר לפסיכולוגיה ע"ש ברוך איבצ'ר במרכז הבינתחומי בהרצליה. כמו כן, הוא פסיכולוג מתמחה ביחידה לתחלואה כפולה במרכז הרפואי לב השרון. הוא השלים את הדוקטורט בפסיכולוגיה קלינית באוניברסיטת קולומביה, ניו יורק, ואת התואר הראשון והשני באוניברסיטת אוקספורד. הוא חוקר בתחום של התמכרויות התנהגותיות.

  

מנחה:
 

גב' רחלי זיגל - עובדת סוציאלית קלינית (MSW) ומטפלת משפחתית וזוגית מוסמכת, המנהלת האקדמית של הקורס. מומחית בטיפול אישי ומערכתי במתמכרים ובני משפחותיהם ומצבי טראומה ומשבר, הכוללת התמחות בטיפול בנפגעי/ות תקיפה מינית. בעבר היתה חלק מצוות הטיפול במתמכרים בקהילת "אילנות", וניהלה את ההוסטל לבוגרי הקהילה. מטפלת אישית וקבוצתית באוכלוסיית המתמכרים וניהלה את היחידה לטיפול בהתמכרויות בקרית אונו. הובילה ביחידה את תחום הטיפול המשפחתי, הזוגי והדיאדי במתמכרים ובני משפחותיהם. בעלת קליניקה פרטית באיזור השרון לטיפול אישי, זוגי, משפחתי ודיאדי העוסקת גם בתחום ההתמכרות, מצבי משבר וטראומה ובכללם פגיעות מיניות.






bottom of page