top of page
Business Meeting

מפגש העיון הפותח של הסדרה "עושים אינטגרציה"

מציגה: עינת ברסקין-לוין, (MSW), תכנית עוגן  מתדיינים: ד"ר רן אלמוג, ד"ר רוני באט, ד"ר יואב ברושי, ד"ר שרון זיו ביימן, ד"ר יפעת כהן, גב' אסנת כהן גנור

הסדרה "עושים אינטגרציה" תבקש לקדם את ההמשגה והידע על שילוב בין פרספקטיבות, גישות וכלים דרך דיונים קליניים. במרכז כל מפגש תעמוד הצגת מקרה שתעסוק בסוגיה טיפולית מרכזית.

 

המקרה הראשון "האם נצליח למצוא את הקול שלי?" יוצג על ידי עינת לוין ברסקין, עובדת סוציאלית (MSW), מדריכה בכירה בשיקום בבריאות הנפש, מנחת קבוצות וסטודנטית בתכנית "עוגן – תכנית תלת שנתית לפסיכותרפיה מבוססת אינטגרציה" במכון מפרשים בביה"ס למדעי ההתנהגות במכללה האקדמית ת"א יפו.

עינת תציג מקרה של בחורה בעלת כוחות ומשאבים החווה עצמה נוכחת נפקדת בתוך חייה. קולות שונים כמו מנהלים עבורה החלטות שונות אודות מערכות היחסים בהן נמצאת, עבודות וזוגיות עד שלא ברור לה מה מהקולות שייכים לה ומה לסביבה אותה כל כך רוצה לרצות. בהתאמה עינת, כמטפלת, נעה בין קולות שונים מחד ניסיון לזהות יחד עם המטופלת את הקול הפנימי שלה ומאידך ניסיון להיות קול משמעותי ומתקף עם חשש שגם קול זה יהפוך לעובר אורח בחייה.

 

עינת תציג את התהליך הטיפולי המשלב כלים פסיכודינמיים-התייחסותיים יחד עם הבניות קוגניטיביות והתערבויות התנהגותיות ממוקדות ותפתח אותו לדיון.

 

תכנית היום:


08:30  התכנסות

08:45  ברכות – פרופ' גילי גולדצויג - דיקאן ביה"ס למדעי ההתנהגות, המכללה האקדמית תל אביב יפו

פתיחת הסדרה "עושים אינטגרציה" – ד"ר שרון זיו ביימן

09:00  הצגת מקרה – גב' עינת לוין ברסקין

09:40  דיון במקרה מזווית של גישת ה-DBT – ד"ר יפעת כהן

10:10  הפסקה

10:30  דיון במקרה מתוך הסתכלות של טיפולים ממוקדי רגש (EFT) והתקשרות – גב' אסנת כהן גנור

11:00  דיון במקרה מתוך נקודת המבט של הגישה ההתייחסותית – ד"ר רוני באט

11:30  דיון במקרה מזווית של גישת המנטליזציה- ד"ר יואב ברושי

12:00  הפסקת צהריים

12:30  דיון במקרה מזווית של גישת ה- ACT – ד"ר רן אלמוג

13:00  דיון מתוך מבט אינטגרטיבי בהשתתפות כל המתדיינים – מנחה: ד"ר שרון זיו ביימן מה משותף לגישות? מה שונה? מה היתרונות בשילוב בין גישות אל מול עבודה מבוססת גישה ספציפית

 

14:00  סיום   

 

 

אודות המרצים:

 

ד"ר יפעת כהן, M.D.   פסיכיאטרית מומחית לילדים ונוער (בי"ח גהה, 1991) ופסיכותרפיסטית (החוג לפסיכותרפיה ולימודי המשך של החוג, אונ' ת"א, המכון הפסיכואנליטי של ניו אינגלנד). מנהלת מרפאת בריאות הנפש של משרד הבריאות (1996-2006 (מקימה ומנהלת מכון 'אופק' –מרכז ללימוד וטיפול DBT משנת 2007. מרצה ומדריכה בחוגים ללימודי המשך של פסיכיאטריה של הילד והמתבגר באוניברסיטת ת"א (1994-2018),  מרצה בתכנית  לפסיכולוגיה קלינית באוניברסיטת ת"א, מרצה בתוכנית הישראלית לטיפול קוגנטיבי-התנהגותי של איט"ה. מלמדת ומדריכה בשיטת DBT במסגרות אקדמיות, ציבוריות ופרטיות.

 

גב' אוסנת כהן גנור, פסיכולוגית קלינית ,חלוצה ומייסדת הטיפול הזוגי ממוקד הרגש  (EFT) בארץ, מטפלת מוסמכת ב  EFT ומדריכה בשיטה (בתהליך הסמכה). בעלת הכשרה נרחבת בטיפולים ממוקדי רגש והתקשרות (EFT, גרינברג וג'ונסון,  ,AEDP) כמו גם בגישה ההתייחסותית. מהצוות המייסד של ביה"ס החדש לפסיכותרפיה ושל "תכנית הגל החדש בפסיכותרפיה" במרכז הבין תחומי בהרצליה. הרצתה על טיפול זוגי ממוקד רגש  ועל התקשרות בשלבי החיים השונים במסגרות תכנית הגל החדש בפסיכותרפיה בבין תחומי, בתחנות לטיפול זוגי ומשפחתי ובקורסים פרטיים. הייתה האחראית הקלינית לסדנאות של ICEEFT  בארץ  במסגרת המרכז הבין תחומי בהרצליה. ממייסדי העמותה הישראלית לטיפול אינטגרטיבי. מטפלת ומדריכה בקליניקה פרטית ברמה"ש.

 

ד"ר רוני באט , פסיכולוג קליני, ראש המסלול ההתייחסותי בתכנית לפסיכותרפיה, הפקולטה לרפואה באוניברסיטת תל אביב. מרצה ומדריך במסלול ההתייחסותי ובתכנית הליבה של התוכנית לפסיכותרפיה. המכון הישראלי לפסיכואנליזה. 

 

ד"ר יואב ברושי, פסיכולוג קליני. מלמד באוניברסיטת תל אביב בבית ספר לפסיכותרפיה, באוניברסיטה העברית בבית ספר לפסיכותרפיה מכון מגיד, ובבית הספר החדש לפסיכותרפיה. שותף בהקמת המרכז למנטליזציה בישראל, המתמחה, מכשיר ומפתח את הגישה בישראל. 

 

ד"ר רן אלמוג, פסיכולוג קליני וד"ר לסוציולוגיה. משתמש ב - ACT כאוריינטציה טיפולית המרכזית בעבודתו וכותב אודות ACT.  הוא מרצה בתוכניות להכשרה ב CBT -ומול צוותים טיפוליים ומוביל את תכנית לימודי   ACT במסגרת מכון מפרשים. ממקימי הסניף הישראלי של ACBS (הארגון העולמי של ACT). בעל קליניקה פרטית לטיפול פסיכולוגי. את הכשרתו בגישת  ACT רכש בסדנאות עם בכירי מדריכי  ACT בעולם וביניהם סטיבן הייז, קלי ווילסון, ראס האריס ועוד.

 

ד"ר שרון זיו ביימן, פסיכולוגית קליניתֿ, חברת סגל באקדמית תל אביב יפו, מנהלת מכון מפרשים לחקר הפסיכותרפיה. מנהלת שותפה מייסדת ב"קבוצת שיח - מכון לפסיכותרפיה התייחסותית", מנהלת מכון שדות לשירותים פסיכולוגיים, חברת בורד של האיגוד הבינלאומי לפסיכואנליזה ופסיכותרפיה התייחסותית, לשעבר יו"ר הפורום הישראלי לפסיכואנליזה ופסיכותרפיה התייחסותית, ממייסדי האגודה הישראלית לפסיכותרפיה ממוקדת, פרקטיקה פרטית במבוגרים וזוגות.








bottom of page