top of page
Business Meeting

טיפול במטופל ומשפחתו המתמודדים עם מחלה מסכנת חיים

מרק שרמן

"כדי ליטול מן המוות את יתרונו הבולט עלינו הבה נגזול ממנו את זרותו. להתאמן במוות פירושו להתאמן בחרות, מי שלמד כיצד למות, למד כיצד להשתחרר מעבדות" מונטיין


בשנה האחרונה נפטרו בישראל 42,000 אלף בני אדם,קרוב ל 5,000 מהם נפטרו בתנאי בידוד וריחוק חברתי כתוצאה ממחלת קורונה. לנתון זה מתווסף בכל שנה  מספר רב עוד יותר של המתמודדים עם מחלה מסכנת חיים ובני משפחה שלהם,  יש בארץ מעט רופאים, פסיכולוגים ועו"סים בעלי מומחיות וניסיון בטיפול נפשי-רגשי עם מטופלים המתמודדים עם מצב מסכן חיים ובני משפחותיהם.


הטיפול הנפשי המתמקד בליווי אנשים במצב מסכן חיים דורש מיומנויות ייחודיות, אינטגרציה של שיטות טיפול ואקטיביות, לצד חוויה עמוקה של אינטימיות וקירבה עם אפשרות לגעת בציפור נפשם של מטופלים אשר באים למפגש לרוב חשופים וללא הגנות. הטיפול במצבים אלו כרוך במפגש עם מצב מעברי בין אחיזה בחיים לבין התקרבות אל מוות, תוך צורך בעיבוד פרידה, תקשורת פתוחה, איזון סימפטומים, סגירת מעגלים ומציאת משמעות.

במקביל, כמו כן המפגש הייחודי  מפגיש את המטפל עם חרדת המוות של עצמו ומאפשר לו צמיחה אישית ומקצועית יחדיו. לצערינו כולנו כאמור נפגוש בחיינו הפרטיים ובקליניקה מטופלים המתמודדים עם מחלה מסכנת חיים או בני משפחה שלהם הזקוקים לטיפול מסור ומיומן בתקופה קריטית זו של חייהם.

יום הלמידה יעסוק בעקרונות ובכלים מרכזיים לטיפול נפשי במצבים של סכנת חיים.


אודות המרצה:

מרק שרמן - פסיכולוג רפואי מחוזי, מחוז צפון קופת חולים מאוחדת. עוסק בפסיכו-אנקולוגיה וטיפול פליאטיבי בקהילה ובקליניקות פרטיות בחיפה ובזכרון יעקב מעל 10 שנים. התמחה בטיפול בכאב סימפטומים סומטיים בלתי מוסברים במסגרת מרפאה רב תחומית. עבד שבע שנים במרפאה רב תחומית המתמחה בסימפטומים בלתי מוסברים בקרב מטופלים מורכבים בגישת רפואה שלמה עם ד"ר אלעד וד"ר מרגלית. בעבר חבר בצוות פליאטיבי בית חולים רמב"ם חיפה. מומחה לטיפול בטראומה וקשר בין טראומות ילדות ומחלות גופניות. מרצה מטעם משרד החוץ בארץ ובעולם. מנחה סדנאות עבור צוותים רפואיים ופרא רפואיים בתחום שיפור חוסן אישי וארגוני ומניעת שחיקה. חבר ועד מנהל של העמותה המסע החברתי להבראת הרפואה. מנחה קבוצות שכול וקבוצות למטופלים במסגרת אגודה למלחמה בסרטן חבר ועד מנהל עמותה רפואה שלמה.


מבנה יום הלמידה:

9:00-10:30 - עקרונות פסיכותרפיה במטופלים המתמודדים עם מחלה מסכנת חיים.


10:45-12:15 - הדגמת טכניקות טיפול יישומיות תוך כדי דוגמאות מן הטיפולים ודיון.



עלות:
אנשי מקצוע: 50 ש"ח

סטודנטים, מתמחים: 30 ש"ח


bottom of page