top of page
Business Meeting

בואו לערב היכרות עם ה- Focusing
פרקטיקה עוצמתית שהופכת טיפול לאינטגרטיבי

ד"ר רות מסר קויצקי – פסיכולוגית קלינית

בואו לערב היכרות עם ה- Focusing

פרקטיקה עוצמתית שהופכת טיפול לאינטגרטיבי

ד"ר רות מסר קויצקי – פסיכולוגית קלינית

14.11.22 יום שני בין השעות 20:00-22:00 ערב מקוון

עלות ההשתתפות 50 ש"ח


בשיא תקופת הפריחה של התנועה ההומניסטית של הפסיכותרפיה (שנות ה -60  של המאה הקודמת), צפו הפסיכולוג הנודע קרל רוג'רס וחברו הפילוסוף יוג'ין ג'נדלין בסקרנות רבה במאות סרטים של טיפולים פסיכולוגיים שנעשו בשיטות שונות. הם עסקו בשאלת השאלות: מה עושה את ההבדל בין טיפול מוצלח ללא מוצלח?

התשובה המאלפת שגילו הובילה את ג'נדלין לפיתוח ה- Focusing.


ה-  Focusing הוא פרקטיקת הקשבה ייחודית ועמוקה לחוויית המטופל, עם שימת לב לתחושות השונות הנחוות על ידו גופנית. ההקשבה הספציפית של המטופל לחוויה שלו נעשית בנוכחות המטפל המלווה, ויוצרת הזדמנות לשינוי דרמטי ברגשות, במחשבות ובתחושות - וכך למעשה בחוויה כולה.

תפקיד המטפל המלווה את תהליך ההקשבה המיוחד הזה מתבטא בנוכחות בקבלה רדיקלית, הדהוד חווית המטופל הספציפית באותו רגע והזמנתו להיות בה באופנים שונים.


לימודי ה- Focusing מתקיימים ב"מפרשים" כבר כמה שנים, והם נערכים מדי שנה בשני קורסים: 1) קורס בסיסי, המלמד את הפרקטיקה של ה- Focusing ונערך במסגרת של ימי הרצאות, הדגמות ותרגולים אינטנסיביים רבים.  2) קורס המשך, מתקדם, בו נלמדים ומתורגלים לעומק אופני הטמעת הפרקטיקה הזו בטיפול, ללא העדפה של שפה טיפולית בסיסית ספציפית של המשתתפים השונים. שני הקורסים כוללים הדרכה ותרגול אישי פרטני.


במפגש מקוון זה עם ה- Focusing נכיר כלי טיפולי מרתק: חוויה שתכלול התנסות ראשונית, הסברים, תיאור מקרה שידגים את הטמעת ה- Focusing בפסיכותרפיה וחשיפה לפוטנציאל המרפא העצום שלו.


ד"ר רות מסר קויצקי (Ph.D) פסיכולוגית קלינית מומחית. מטפלת, מדריכה, ומרצה מנוסה בסדנאות והרצאות רבות בארץ וברחבי העולם. את דרכה המקצועית החלה בלימודי פסיכולוגיה קלינית באוניברסיטת ציריך, שווייץ, שם העמיקה בגישות דינמיות/פסיכולוגיית המעמקים. בתום לימודיה שבה ארצה להתמחות בפסיכולוגיה קלינית. במהלך ההתמחות פנתה לעולם ה-CBT על גליו השונים. בהמשך, נסעה לתקופות פעילות במרכזים של גדולי תחום הטיפול הקוגניטיבי-התנהגותי בבריטניה וארה"ב (.Prof, Marks. Prof Foa. Prof, Beck .) עם שובה לארץ, לפני כ- 25 שנה, תוך כדי עבודה בשירות הציבורי והפרטי, קבלה רישיון לעסוק בהיפנוזה והסמכה לעסוק בתחום הפוקוסינג אותם היא משלבת בפעילותה הטיפולית. השיא בבניית השפה הטיפולית -אינטגרטיבית אינדיבידואלית שלה כולל עיסוק אינטנסיבי בפוקוסינג ופעילות נמרצת בתחום הזה במסגרות שונות של טיפול והדרכה.

bottom of page