מה בסדנה?
בשנים האחרונות הולך ומתגבר העניין של אנשי טיפול רבים בגישת ACT (טיפול קבלה ומחוייבות) וביישומיה בקשת ההפרעות הנפשיות ועם מגוון רחב של אוכלוסיות. ACT, על נגזרותיה השונות, מאפשרת אינטגרציה בין עקרונות תיאורטיים וכלים מעשיים השאובים מעולמות תוכן מגוונים, בין היתר מהגישה ההתייחסותית בפסיכואנליזה, מתפיסה מטא-קוגניטיבית ומיסודות אקזיסטנציאליסטיים.
הסדנה הנוכחית מיועדת למטפלות.ים עם היכרות בסיסית לפחות עם גישת ACT. מטרת הסדנה להציג את מודל עמיח"י (DNA-V), המסייע בהתאמת עקרונות הגישה וששת תהליכי הליבה המרכיבים אותה, לטיפול בבני נוער ובצעירים ולמגוון הפרעות, כגון הפרעות במצב הרוח, הפרעות חרדה, התמכרויות, הפרעה טורדנית-כפייתית ועוד. בסדנה אציג את העקרונות התיאורטיים העומדים מאחורי המודל, השאובים, בין היתר, מתיאוריית ההתקשרות, מהבנה התפתחותית עכשווית של גיל ההתבגרות והכניסה לחיים הבוגרים, מתפיסת הטיפול מבוסס התהליך (PBT) וממודל-העל האבולוציוני המורחב (EEMM). נכיר את המטאפורות של המתבונן, היועץ והחוקר, ואת יישומיהן בתוך העבודה הקלינית. נלמד את האופנים שבהן סוכנויות אלו יכולות לפעול ביחד, לצד הבנת ההקשר העצמי וההקשר החברתי הסובב את האדם, על מנת לקדם פעולה אפקטיבית שניזונה מעולם הערכים האישיים של האדם.
הערה חשובה: משתתפי הסדנה יקבלו חומר מקצועי כרקע מבעוד מועד.
דרכי הלמידה:
לימוד דידקטי, דיון עם המשתתפים, המחשות בקבוצה גדולה ותרגול בקבוצות קטנות.
ד"ר אלעד ליבנה