top of page
Open Book

קוראים כאן ועכשיו - שיחות עם סופרים

מכון מפרשים שמח להזמין אתכם לסדרת הרצאות מקוונות עם כותבי הספרים החדשים בעולם הפסיכותרפיה: 

בהנחיית: פרופ. ענר גוברין וד"ר שרון זיו ביימן

פיטר רודינצקי

26.6.2022 19:30-21:00

דמי ההשתתפות 50 ש"ח

שיחה עם פיטר רודינצקי על ספרו החדש
Mutual Analysis: Ferenczi, Severn, and the Origins of Trauma Theory (Routledge)

האנליזה ההדדית של סנדור פרנצי עם אליזבת סברן – המטופלת הידועה בשם ר.נ. ביומן הקליני – הוקעה באופן גורף כהפרת גבול על ידי פרשנים שמרנים ומהווה היום את אחד הפרקים השנויים במחלוקת ביותר בהיסטוריה של הפסיכואנליזה. בספרו פורץ הדרך האחרון פיטר ל. רודניצקי מספק תיאור מחקרי מקיף לניסוי זה, המהווה פרדיגמה לפסיכואנליזה ההתיחסותית, כפי שהאנליזה העצמית של פרויד היוותה פרדיגמה לפסיכואנליזה הקלאסית. רודניצקי מראה כיצד פרנצי וסברן בנו דרך אנליטית משותפת שדרכה הם החיו את "תיאוריית הפיתוי" שפרויד התנער ממנה, ובמקביל פיתחו המשגה שתעזור להבין את הדרכים שבהן טראומה מוקדמת מביאה לדיסוציאציה, פרגמנטציה וצורך לחיות מחדש – לא רק לזכור – כדי לרפא.


בשיחה זו  פיטר רודינצקי ביחד עם ענר גוברין ושרון זיו-ביימן יבחנו מחדש את התיאוריה והטיפול בטראומה של פרנצי, את תפקידה של אליזבת סברן כמי שהיתה שותפה למורשת פרנצי, , ומדוע הוא מאמין, בדומה לאריך פרום, שהדוגמה של פרנצי ממחישה כיצד גישתו של פרויד אינה צריכה להיות משותפת לכל האנליטיקאים.


המשתתפים מוזמנים להעביר שאלות בכתב לפני השיחה, ניתן יהיה לשאול בשיחה עצמה באמצעות הצ'אט.

פיטר ל. רודניצקי הוא פרופסור לאנגלית באוניברסיטת פלורידה וראש המחלקה לעניינים אקדמיים וכן יו"ר הוועדה לחיסיון בטיפול של האגודה הפסיכואנליטית האמריקאית. עורך סדרת ההיסטוריה של הפסיכואנליזה עבור Routledge ועורך שותף של סדרת אופקים פסיכואנליטיים עבור בלומסברי, הוא גם עורך כללי של מהדורת עשרת  הכרכים הצפויה של כתביו המלאים של סנדור פרנצי, תחת חוזה עם הוצאת פיניקס. רודניצקי ערך את The Discovery of the Self  של סברן בסדרת Relational Perpsectives והוא קיבל את פרס גרדיבה לפסיכואנליזה על ספרו Reading Psychoanalysis: Freud, Rank, Ferenczi, Groddeck.


20% הנחה על הספר לנרשמים (קוד הנחה FLE22)

לינק לקניית הספר:

https://www.routledge.com/Mutual-Analysis-Ferenczi-Severn-and-the-Origins-of-Trauma-Theory/Rudnytsky/p/book/9781032133829

https://www.routledge.com/Mutual-Analysis-Ferenczi-Severn-and-the-Origins-of-Trauma-Theory/Rudnytsky/p/book/9781032133829

bottom of page