top of page
בעריכת והנחיית פרופ' ענר גוברין וד"ר שרון זיו ביימן 

מפגש 15: הפרקטיקה של הטיפול הזוגי - שיחה עם אלן וכטל

חושבים כאן ועכשיו - סדרת שיחות עם פורצי דרך בפסיכותרפיה

20/02/22 19:30-21:15

50 ש''ח


השיחה תתקיים בשפה האנגלית


טיפול זוגי התפתח לאחת ההתערבויות היעילות ביותר בתחום הפסיכותרפיה. שום התערבות פסיכולוגית אחרת לא ביססה יכולת יוצאת דופן יותר להשפיע על שינוי משמעותית כטיפול זוגי. אלן וכטל היא מטפלת זוגית בעלת שם עולמי שכתבה בהרחבה על הנושא. ספריה תורגמו למספר שפות והיא מעבירה סדנאות במדינות רבות. וכטל משלבת באוריינטציה המערכתית שלה  גישה חווייתית, פסיכודינמית וקוגניטיבית. עבודתה של וכטל מתמקדת בשיטות שיעזרו להניע כל אחד מבני הזוג במערכת היחסים הבעייתית לעבור שינוי בדפוסי ההתקשרות הזוגית.  היא מצאה כי שיטות אלה פועלות גם עם "זוגות קשים".


בשיחה זו, וכטל תפרוס בפני הצופים את שיטות העבודה הייחודיות שלה. באופן ספציפי, נחקור כיצד תשומת הלב של המטפלת לאפשרויות שונות של התערבות מרגע לרגע מאפשרת לה לשמור על המפגשים ממוקדים, מלאי תקווה וחיוביים, כיצד להתמקד בחוזקות של בני הזוג גם כאשר הם נמצאים בעיצומו של קונפליקט חמור, וכיצד לנצל הבנה מעמיקה של הילדות כדי לעזור לכל בן זוג לא רק להימנע ממוקשים אלא גם ליצור מערכת יחסים אוהבת באמת.

אלן וכטל היא דוקטור בפסיכולוגיה קלינית מאוניברסיטת ניו יורק ותואר במשפטים מבית הספר למשפטים של הרווארד. 


ספריה תורגמו למספר שפות, בהן ספרדית, פורטוגזית, יפנית וערבית. היא מעבירה סדנאות בבית ובחו"ל ומלמדת קורסים בטיפול זוגי במכון אקרמן למשפחה.


Treating Troubled Children and their Families; We Love Each Other

But...Simple Secrets to Strengthen Your Relationship and Make Love Last; Family Dynamics in Individual Psychotherapy (with Paul Wachtel) The Heart of Couple Therapy: Knowing What to Do and How to Do It.


bottom of page