top of page

"חושבים כאן ועכשיו"
סדרת שיחות עם פורצי דרך בפסיכותרפיה

פרופ. ענר גוברין וד"ר שרון זיו ביימן

בעריכת והנחיית

Arthur Nielsen

מודלים של טיפול זוגי התפתחו מתוך מסורות תיאורטיות שונות שכל אחת מהן נטועה בהנחות יסוד שונות. ארתור נילסן, בעל ניסיון של למעלה מ 40 שנה טוען כי אינטגרציה של גישות טיפוליות יכולה להיות שימושית מאד בעבודה עם זוגות. הוא מתאר את שלוש הגישות העיקריות להמשגת מצוקה וטיפול זוגי – מערכתית, פסיכודינמית והתנהגותית – ומראה כיצד ניתן לשלב אותן במודל השואב את המיטב מכל אחת מהן.

בשיחה זו ידון ארתור נילסן עם ענר גוברין ושרון זיו-ביימן במודל שפיתח המשלב בין גישות מערכתיות, פסיכודינמיות, והתנהגותיות בטיפול הזוגי. בשיחה נדון בנושאים כמו:

מהם היסודות של הטיפול הזוגי?

מהם המרכיבים הישמושיים ביותר של גישות מערכיות פסיכודינמיות והתנהגותיות לטיפול זוגי?

כיצד ניתן לשלב ביניהם?

מפגש 24:

ארתור נילסן- טיפול זוגי אינטגרטיבי

10.09.2023

50 ש"ח

מפגש 23
על התערבות קצרת מועד במשבר, הגל השלישי  ופיתוח חוסן נפשי
פרופסור דני חמיאל  משוחח עם ד"ר ענר גוברין וד"ר שרון זיו-בימן

פרופ' דני חמיאל הוא חוקר ומטפל פורץ דרך בשדה הפסיכותרפיה בישראל.

חמיאל פיתח מודל טיפולי קצר המשלב את התפיסה המרכזית של הגל השלישי, ה-ACT עם תפיסות אקזיסטנציאליסטיות ובעיקר זו של הלוגותרפיה של ויקטור פרנקל, פילוסופיה יהודית (על בסיס תפיסתו של הרב קוק), תאוריות יחסי האוביקט, פילוסופיה סטואית ובודהיזם.  המודל מתמקד בקשר של האדם עם העולם כבסיס  להבנת ההתפתחות האישיות והמוטיבציה של האדם.


בשיחה זו נשוחח עם פרופ' דני חמיאל על:

הדרכים שהובילו אותו להתמקד בטיפול ביצירת חוסן והעצמת משאבים? מה יחסי הגומלין שלו עם הטיפול המסורתי המנסה להפחית מצוקה?

איך הוא רואה את הפסיכותרפיה בת ימינו ואתגריה המרכזיים?

מהו ארגז הכלים שהוא חושב שחשוב שיהיה למטפלים בעת הזו?

מה הם לדעתך הרכיבים המרפאים בטיפול ומה יחסי הגומלין ביניהם?

מה הם גופי הידע התיאורטיים המרכזיים עליהם הוא נשען?


ועוד ועוד

מפגש 23:

על התערבות קצרת מועד במשבר, הגל השלישי ופיתוח חוסן נפשי

שיחה עם פרופסור דני חמיאל

28.05.2023

התקיים

50 ש"ח

מפגש 22:  ויניקוט והגישה ההתייחסותית עם ג'ויס סלוצווור

מודל ההחזקה ההתיחסותית של ג'ויס סלוצ'וור מגשר על הפער בין החשיבה ההתיחסותית לחשיבה הויניקוטיאנית.  סלוצ'וור תיארה את המרכיב האינטר סובייקטיבי של החזקה תוך התייחסות מפורשת לצורך של המטופלים לחוות בפרטיות את הלבד שלהם בתוך המרחב ההתיחסותי. "הגישה ההתיחסותית מדגישה  כותבת סלוצ'ווור "שהחזקה היא לא משהו שאנחנו עושים "למען" או "כלפי" המטופל שלנו; זוהי חוויה שנוצרת במשותף על ידי הדיאדה האנליטית. החזקה גם אינה מוגבלת לעבודה סביב יחסי התלות; הצורך בהחזקה יכול לצוץ סביב שנאה, נרקיסיזם, או תגובה חזקה לפגיעה. אנו מחזיקים כאשר אנו עושים כמיטב יכולתנו להניח בצד (מבלי להשליך החוצה או להיות בדיסוציאציה)  אותם היבטים של הסובייקטיביות שלנו שישבשו את תחושתו (האשלייתית באופן חלקי)  של המטופל שלנו כלפינו" (2021, 168).

מפגש 22:

 ויניקוט והגישה ההתייחסותית עם ג'ויס סלוצווור

26.03.2023

התקיים

50 ש"ח

מפגש 21: ד"ר אוטו קרנברג

ד"ר אוטו קרנברג שייך לדור הנפילים שעיצבו את הפסיכואנליזה בארצות הברית.

תרומתו הראשונה של קרנברג היא המשגת מודל רמות הארגון (נוירוטי, גבולי ופסיכוטי), פיתוח ההבנה סביב הפרעת האישיות הגבולית בהקשרו של מודל זה ומיפוי הפרעות האישיות לפי דרגת חומרתן. בולטת יכולתו המופלאה של קרנברג לשרטט בדיוק רב כל כך את העולם הפנימי של הסובלים מהפרעות האישיות הקשות על הגוונים הרבים והמורכבויות של חווייתם הפנימית.

תרומתו השניה, פיתוח של טיפול ממוקד העברה, שהתמקד תחילה באנשים הסובלים מהפרעות אישיות והתרחב אחר כך לטיפול במצוקות מגוונות. לפי קרנברג, מטופלים הסובלים מהפרעות אישיות מאופיינים בזהות דיפוזית והעדר אינטגרצי בין יצוגי עצמי ליצוגי אובייקט. באמצעות פרשנות המטפל מסייע לעשות אינטגרציה בין חלקי העצמי והאובייקט המפוצלים והמסוכסכים. השיטה הוכחה אמפירית כיעילה לטיפול במטופלים הסובלים מהפרעת אישיות גבולית. קרנברג מאמין שפרשנויות צריכות להינתן מעמדה של "נייטרליות טכנית" (technical neutrality).

מפגש 21:

שיחה עם ד"ר אוטו קרנברג

26/02/2023

התקיים

50 ש"ח

מפגש 20: מפגש עם פול גילברט

בשיחה זו, ענר גוברין ושרון זיו-בימן ידונו עם פול גילברט מה ייחודי בטיפול ממוקד חמלה בהשוואה לפסיכותרפיות אחרות? מהו אימון חשיבה חומל (CMT)? אילו תיאוריות, עקרונות וטכניקות מבתי ספר שונים לפסיכולוגיה, משולבים בתוך טיפול ממוקד חמלה? כיצד טיפול ממוקד חמלה יכול להיות מועיל לאנשים מדוכאים? כיצד ניתן להשתמש בו כדי להפחית את הבושה והביקורת העצמית, וכיצד ניתן לאמן אנשים לפתח חמלה עצמית וחמלה כלפי אחרים?

מפגש 20:

פול גילברט

27.11.2022

התקיים

50 ש"ח

מפגש 19: ד"ר ג'ודית בק – טיפול קוגניטיבי-התנהגותי היום

הטיפול ההתנהגותי קוגניטיבי שמקורו בטיפול בשיטת בק מבוסס על המשגה קוגניטיבית הכוללת את אמונות הליבה והסגנון ההתנהגותי של ההפרעות השונות. המטפל משתמש במגוון טכניקות ליצירת שינוי קוגניטיבי, כלומר, שינוי במערכת החשיבה והאמונות של המטופל במטרה לחולל טרנספורמציה רגשית והתנהגותית לאורך זמן.

בשיחה נשוחח עם ג'ודית בק על עבודתו של המטפל הקוגניטיבי-התנהגותי היום: מה יכול לעזור למטפלים להתגבר על המכשולים? כיצד לייעל את התהליך הטיפולי? כיצד מטפלים ב-CBT מטפלים בהפרעות אישיות? כיצד מטפלים ב-CBT מתמודדים עם מטופלים שמתעקשים שהם לא יכולים להשתנות או שהטיפול לא יכול לעזור להם?

נדון גם במה שהיא חושבת על עולם הפסיכותרפיה כיום, הגל השלישי של CBT ושילוב אפשרי בין CBT לפסיכואנליזה.

מפגש 19:

 ד"ר ג'ודית בק – טיפול קוגניטיבי-התנהגותי היום

30.10.2022

התקיים

50 ש"ח

מפגש 18: ד"ר רוברט סטולרו- הטראומה המשותפת לכל האנושות

בשיחה זו ענר גוברין ושרון זיו-בימן ידונו עם רוברט סטולורו בהשלכות הפנומנולוגיה על הפסיכותרפיה. בין הנושאים: כיצד על המטפל להתמודד עם ניכור ואובדן משמעות של מטופלים שעברו טראומה? כיצד סטולורו מציע להיכנס באופן מלא לתוך עולמם של המטופלים ולהרגיש את סבלם ובמה תהליך זה שונה מהאמפתיה של קוהוט? האם פסיכותרפיסטים צריכים להיות פתוחים לחוויות הטראומטיות שהם עברו כדי לעזור למטופל לעבור שינוי? כיצד טיפול יכול לעזור בתהליך האינטגרציה של הטראומה?

מפגש 18:

ד"ר רוברט סטולורו- הטראומה המשותפת לכל האנושות

18.09.22

התקיים

50 ש"ח

מפגש 17: מרק סולמס – מה מטפלים צריכים לדעת על המוח כדי לעזור טוב יותר למטופליהם?

מארק סולמס הוא בין הפסיכואנלטיקאים החדשניים והפוריים ביותר החיים כיום. הוא השקיע את מיטב שנותיו ואת  האנרגיות הבלתי נדלות שלו כדי לשלב בין מחקר המוח לבין התיאוריה הפסיכואנליטית. נוירופסיכואנליזה הובילה תחת הנהגתו לתגליות בתחומי החלום, הטראומה, הזיכרון, האפקט, והמוטיבציה, השופכים אור חדש על העבודה הקלינית. קבוצות מחקר בעשרות מדינות עובדות יחד כדי לדון באופן שבו ניתן להשתמש במחקר המוח בפרקטיקה הקלינית (אירית ברזל רווה יסדה ועומדת בראש החברה הנוירופסיכואנליטית הישראלית).

מפגש 17:

שיחה עם מרק סולמס

29.05.22

התקיים

50 ש''ח

מפגש 16: מטפלים אחראים לאנושות כולה - עם רענן קולקה

אף גישה בפסיכואנליזה אינה מדברת בשפה עוצמתית וסוחפת כמו זו של "רוח אדם". אף גישה אינה מציבה לפסיכואנליזה מטרות הנוגעות לשינוי של האנושות כולה. אפילו בתוך קהילת פסיכולוגיית העצמי אנליטיקאים רבים פנו לכיוונים אחרים שמרניים יותר. ניתן לומר כי בתוך פסיכולוגיית העצמי צמח ענף רוחני בודהיסטי תוסס הנושא את דגל הסולידריות החברתית בהובלתה הנאמנה של הקבוצה הישראלית. כשאנו חושבים על האנושות ועל עתידה רבים מאתנו נוטים לאמץ את העמדה הפסימית והמפוכחת של פרויד הממאנת לשגות באשליות ומתרחקת מכל אידיאולוגיה המציעה שינוי מהפכני בטבע האדם, מתוך ידיעה שיצרי ההרס והתוקפנות הגלומים באדם יהוו תמיד כוח מתנגד לכל שינוי מכונן מהסוג שרענן קולקה ועמיתיו מציעים.

מפגש 16:

מטפלים אחראים לאנושות כולה - עם רענן קולקה

24.04.22

התקיים

50 ש''ח

מפגש 15: הפרקטיקה של הטיפול הזוגי - שיחה עם אלן וכטל

בשיחה זו, שתתקיים באנגלית, וכטל תפרוס בפני הצופים את שיטות העבודה הייחודיות שלה. באופן ספציפי, נחקור כיצד תשומת הלב של המטפלת לאפשרויות שונות של התערבות מרגע לרגע מאפשרת לה לשמור על המפגשים ממוקדים, מלאי תקווה וחיוביים, כיצד להתמקד בחוזקות של בני הזוג גם כאשר הם נמצאים בעיצומו של קונפליקט חמור, וכיצד לנצל הבנה מעמיקה של הילדות כדי לעזור לכל בן זוג לא רק להימנע ממוקשים אלא גם ליצור מערכת יחסים אוהבת באמת.

מפגש 15:

שיחה עם אלן וכטל

הפרקטיקה של הטיפול הזוגי

20.02.22

התקיים

50 ש''ח

מפגש 14: שיחה עם ג'יי גרינברג – הקול העצמאי בפסיכואנליזה האמריקאית


השיחה תתקיים בשפה האנגלית 

ביום ראשון 9 בינואר, בין השעות 19:30 – 21:15

בשיחה זו, ענר גוברין ושרון זיו-בימן ישוחחו עם ג'יי גרינברג על גישתו האחרת לגישה שניסתה להיות אחרת: 

מדוע עזב את המהפכה בתחילת דרכה? 

במה גישתו שונה ודומה לגישה ההתייחסותית? 

מה היו נקודות המחלוקת בינו לבין סטיבן מיטשל? 

מה משנה את המפגש האנליטי, וכיצד ניתן לשלב בעבודה הטיפולית בין רכיבים קלאסיים "ישנים וטובים" לבין רכיבים עכשוויים יותר? 

איזה מקום צריך לתפוס ביטוי בפעולה enactmenet ופרשנות בתהליך הטיפולי. 

מפגש 14:

שיחה עם ג'יי גרינברג

09.01.22

התקיים

50 ש"ח 

מפגש 13: שיחה עם אליסיה ליברמן - לדבר את הלא מדובר

אליסיה ליברמן פיתחה ביחד עם שותפים אחרים שיטה המכונה Child-Parent Psychotherapy (CPP), טיפול מבוסס ראיות לילדים בטראומה עד גיל חמש. CPP  הוא טיפול מבוסס מערכת יחסים לתינוקות, פעוטות וילדים בגיל הרך הסובלים מבעיות נפשיות או נמצאים בסיכון להפרעות כאלה. בדרך כלל, הפרעות אלה נגרמות על ידי חשיפה לאירועים טראומטיים, מצוקות סביבתיות, מחלות נפש הוריות, פרקטיקות הוריות לא מתאימות או הבדלי טמפרמנט בין הורה וילד.

הטיפול מתחיל עם ארבעה עד שישה מפגשים של הערכה. שלב היכרות זה מהווה את שלב הטיפול הבסיסי  וכולל מפגשים פרטניים עם ההורה, במטרה ליצור תוכנית טיפול משותפת המבוססת על הבנה משותפת של צרכי הילד.

מפגש 13:

שיחה עם אליסיה ליברמן

12.12.21

התקיים

מפגש 12: שיחה עם מייקל איגן

שיחה מקוונת באנגלית ביום ראשון 7 באוקטובר בין השעות 19:30 – 21:15 שעון ישראל.

בחלק הראשון של האירוע, מייקל אייגן ירצה על ניצוצות:  סדקים בנפש שלנו, פיסות חיים שמדגדגים את נשמותינו ואת המפגש שלנו עם שנאה עצמית.

לאחר מכן, ענר גוברין ושרון זיו-בימן יקיימו איתו שיחה חיה בנושא ויזמינו את המשתתפים להיות מעורבים ולהציג  שאלות דרך הצ'אט.

מפגש 12:

שיחה עם מייקל איגן:


07.11.21

19:30-21:15

התקיים

50 ש"ח 

 מפגש 11: שיחה עם אן אלוורז- "היי, שלום..." – פסיכואנליזה עם מטופלים בלתי נגישים

ענר גוברין ושרון זיו-ביימן ישוחחו עם אלווארז על שורשיה הקלייניאנים התיאורטיים, ילדים אוטיסטים והטיפול בהם, מצבים ריקים, השימוש של האנליטיקאי בעצמיותו בתוך המפגש הטיפולי ובאופן שבו למידה והפנמה חדשות מתרחשות גם בקרב מטופלים בלתי נגישים. ננסה להבין את סירובה לוותר על המטופלים המייאשים ביותר, סירובה לקבל את העובדה ששינוי התנהגותי הוא הדבר הטוב ביותר שניתן לקוות לו, ואת התעקשותה להתחבר אליהם, אדם לאדם.

מפגש 11:

שיחה עם אן אלוורז - "היי, שלום..." – פסיכואנליזה עם מטופלים בלתי נגישים

03.10.21

19:30-21:00



התקיים

50 ש"ח

מפגש עשירי: שיחה עם אירמה ברנמן פיק- אותנטיות וזיוף בהעברה נגדית

הנכם מוזמנים למפגש העשירי בסדרת "חושבים כאן ועכשיו" עם הפסיכואנליטיקאית אירמה ברנן פיק. 

בקרב הקלייניאנים, אירמה ברנמן פיק ידועה כפסיכואנליטיקאית המתעניינת במיוחד בעבודתו הפנימית של האנליטיקאי במהלך המפגש הטיפולי. במאמרה הידוע "עבודה דרך העברה הנגדית" (1985), היא מדגישה את הצורך של האנליטיקאי לא רק לקלוט השלכות מצד המטופל אלא גם לעשות עבודה נפשית ולבחון כיצד ההשלכות מתקשרות עם עולמו הפנימי. 

השיחה תתמקד בשקריות, אותנטיות וחופש בתוך היחסים הטיפוליים, טיב העבודה הפנימית הנדרשת במפגשים עם מטופלים וכיצד יכול המטפל לזהות בדפוסי הקשר שלו עם מטופלים אופני התקשרות ארכאיים? נדבר גם על ההדרכה שאירמה ברנמן פיק קיבלה מביון ורוזנפלד ועל מצב התיאוריה הקלייניאנית כיום.

מפגש עשירי:

שיחה עם אירמה ברנמן פיק - 

אותנטיות וזיוף בהעברה נגדית

25.7.21

התקיים

50 ש''ח


מפגש תשיעי: שיחה עם עפרה אשל - הלב השומע ושבר הלב

גישתה הטיפולית של עפרה אשל כובשת אותנו, בראש ובראשונה, בשל אמונתה הנחושה והבלתי מתפשרת כי הטיפול מהווה הזדמנות מיוחדת ויוצאת דופן לטרנספורמציה נפשית עבור כל מטופל, גם הקשה ביותר. טרנספורמציה זו אפשרית אם רק יידע המטפל ליצור התחברות חווייתית אמיתית עם עולמו הרגשי ונפשו של המטופל. מה שנראה על פניו כדבר סכמטי ולכאורה פשוט הופך בכתביה של אשל להעמדת יחסי מטפל מטופל על עמדה מורכבת הדורשת מאמץ מכוון, הקשבה חווייתית והתכווננות מדויקת תוך כדי מוכנות להסתכן בהשפעות הכואבות של התמסרות לסבלו של אדם אחר. ביטוייה של התחברות זו הם ישירות, מוחשיות, לב פתוח לרווחה ונכון לכאוב, ואפילו חישה כמו-מאגית, המאפשרת להחיות ביחסים הטיפוליים את הטראומות והאסונות הקדומים ביותר.

מפגש 9:

שיחה עם עפרה אשל - הלב השומע ושבר הלב

30.5.21

התקיים

50 ש"ח

  מפגש שמיני: לסלי גרינברג – טיפול ממוקד רגש לשנות רגשות באמצעות רגשות

טיפול ממוקד רגש (EFT) פותח על ידי לסלי גרינברג ועמיתיו בשנות השמונים מתוך מחקרים אמפיריים של תהליכי שינוי בפסיכותרפיה. הוא התפתח לאחת מגישות הטיפול המוכרות והמבוססות ביותר לדיכאון ולקשיים בקשר הזוגי כמו גם טיפול מבטיח בטראומה, הפרעות אכילה, הפרעות חרדה ויחסים בינאישיים. בטיפול ממוקד רגש יכולים להשתמש מטפלים מכל האסכולות. טיפול זה הוא שילוב של גישות הומניסטיות, אקזיסטנציאליסטיות וגשטאלט. למרות שהוא שונה מטיפול פסיכודינמי משום שהוא מתמקד יותר בכאן ועכשיו הוא שואב השראה גם מפסיכולוגיית העצמי בתשומת הלב המוקדשת להתערבויות אמפתיות. ההשפעה מתיאוריות פסיכו-דינמיות באה לידי ביטוי גם בשילוב תיאוריית ההתקשרות, החשיבות של תהליכים בינאישיים, ותיקון קרעים בברית הטיפולית כחלק מתהליך הריפוי.

מפגש שמיני:

שיחה עם לסלי גרינברג-

טיפול ממוקד רגש לשנות רגשות באמצעות רגשות

2.5.21

התקיים

50 ש''ח

מפגש שביעי: שיחה עם דונה אורנג'- לשמוע מטופלים - איפה אנחנו נכשלים ואיך ניתן לתקן

מזה שלושה עשורים הפסיכואנליטיקנית והפילוסופית דונה אורנג' מעודדת את הקהילה הפסיכואנליטית לראות את פניו של האחר ולשמוע את קולו של הזר. היא מתמקדת בשמיעה – מה מטפלים צריכים לשמוע, ומה נותר מחוץ לטווח השמיעה? אורנג' מעדיפה "שמיעה" על פני "הקשבה". "הקשבה היא הפעילות שלי, שמיעה היא הקליטה שלי, הפגיעות שלי, הנכונות שלי להיות מושפעת על ידי האחר".אורנג' סבורה שלפסיכואנליטיקנים יש יכולת לקדם שינוי לא רק בקרב המטופלים הסובלים, אלא גם בתחום הפוליטי והחברתי.נושא נוסף לאורך כתיבתה הוא מחויבותה העמוקה לאינטרסובייקטיביות. אורנג' קוראת לאנליטיקאים להחליף "הרמנויטיקה של חשד" ב"הרמנויטיקה של אמון" והיא דוחה מושגים כמו "הזדהות השלכתית" ו"העברה" השייכים לפסיכולוגיה של אדם אחד.

מפגש שביעי:

שיחה עם דונה אורנג'- 

לשמוע מטופלים - איפה אנחנו נכשלים ואיך ניתן לתקן ?

21.3.21

התקיים

50 ש"ח 

 מפגש שישי: שיחה עם גלית אטלס על מיניות: מהאניגמה של התשוקה עד לסודות של אחרים

בשיחה זו נדבר עם גלית אטלס על תיאוריה פורצת דרך ומקורית כדי לדון במיניות בחדר הטיפולים בכנות וגילוי לב. היא מאתגרת אבחנות בינאריות מקובלות בין גברים ונשים, התקשרות ומיניות, פרה-אדיפלי ואדיפלי, תמימות ופרוורסיה ועוד. מאז ספרה הראשון, "האניגמה של התשוקה", כתיבתה של אטלס מציגה מסגרת חשיבה התיחסותית לעבודה עם מיניות בתוך הזוג האנליטי. נקודת מבט זו, בהמשך למאמר שלה עם ג'סיקה בנג'מין, מתמקדת במיניות ואינטרסובייקטיביות ובדפוסים בלתי מודעים של עוררות וויסות כפי שהם נוצרים ביחד על ידי המערכת הדיאדית.

מפגש שישי:

שיחה עם גלית אטלס

על מיניות: מהאניגמה של התשוקה

 עד לסודות של אחרים

21.2.21

התקיים

50 ש"ח 

מפגש חמישי: שיחה עם פרופ' חיים עומר
"אכפתיות נחושה - עקרונות הטיפול של חיים עומר לטיפול בילדים ומתבגרים"

בשיחה זו נשוחח עם חיים עומר על כיצד להשיג ברית טיפולית יציבה עם הורים, כיצד לעזור להורים לצאת מן הבידוד ולגייס תמיכה מן הסביבה, ועל המהות של עגינה הורית. ננסה למוד ממנו על ההתפתחויות האחרונות בגישתו והאופן בו היא מתכתבת עם תיאוריות ומודלים טיפוליים אחרים. עוד יעלו בשיחה מקורות ההשראה לגישתו, טיפול אינטגרטיבי, ומצבה של הפסיכותרפיה בישראל.

מפגש חמישי:

שיחה עם חיים עומר

אכפתיות נחושה - עקרונות הטיפול

של חיים עומר 

לטיפול בילדים ומתבגרים 

31.1.21

התקיים

50 ש"ח 

מפגש רביעי: שיחה עם פרופ' ננסי מקויליאמס
"הדיאגנוזה הפסיכודינמית כמכוונת טיפול - מבט עכשווי"

אנו מזמינים אתכם להצטרף אלינו לשיחת זום עם הפסיכואנליטיקאית ננסי מקויליאמס במסגרת הסדרה שלנו, "חושבים כאן ועכשיו- שיחות עם פורצי דרך בפסיכותרפיה". השיחה תתמקד באמנות ובמדע של טיפול פסיכודינמי, בעיות אבחון קליניות (למשל, מטופלים סכיזואידיים וגבוליים), DSM ואבחון פסיכודינמי, טיפול בחולים קשים. עבודה פסיכודינמית עם מטופלים תודגם באמצעות דוגמאות קליניות. בנוסף, נשוחח עם ננסי מקויליאמס על הבעיות הייחודיות של הפסיכואנליזה כיום (כגון פסיכואנליטיקאים כטכנאים או מרפאים, כיצד להגן על המקצוע שלנו, טיפול ידני, תיעוש של פסיכותרפיה).

מפגש רביעי:

שיחה עם ננסי מקוויליאמס

הדיאגנוזה הפסיכודינמית כמכוונת טיפול - מבט עכשווי

27.12.2020

התקיים

50 ש"ח

bottom of page