top of page
אלוט לוגו_edited.png

הכשרה שנתית ב הדרכה בפסיכותרפיה מעמדה אינטגרטיבית

לוגו חופים.jpg

פרופ' אוריה תשבי וד"ר אסתר במברגר

מועד פתיחת הקורס: 13.11.2025 | הכשרה מקוונת | ההרשמה בעיצומה

24 ימי חמישי בין השעות ,08:30-10:00 12 מפגשים במהלך סמסטר א', ו- 12 מפגשים במהלך סמסטר ב׳:
תאריכים בסמסטר א': ,13.11.25 ,20.11.25 ,27.11.25 ,04.12.25 ,11.12.25 ,18.12.25 ,25.12.25 ,01.01.26 ,08.01.26 ,15.01.26 ,22.01.26 .29.01.26.

תאריכים בסמסטר ב': ,05.03.26 ,12.03.26 ,19.03.26 ,26.03.26 ,09.04.26 ,16.04.26 ,23.04.26 ,30.04.26 ,07.05.26 ,14.05.26 ,28.05.26 .04.06.26.

הקורס ישלב למידה והדרכה


תיאור ההכשרה:

בהכשרה יוצגו מושגים מרכזיים בהדרכה מתוך עמדה אינטגרטיבית-

במה ייחודה של הדרכה בפסיכותרפיה מתוך עמדה אינטגרטיבית?

מהם התהליכים המאפשרים בניית קשר בטוח בהדרכה על פסיכותרפיה מעמדה אינטגרטיבית ?

כיצד נענים לצרכים המשתנים של מודרכים ומטופלים?

בקבוצת הלמידה נעסוק בשאלות אלו דרך התמקדות בנושאים הבאים ביחס להדרכה מתוך עמדה אינטגרטיבית -

✓ בנייה ואחזקה של הברית ההדרכתית.

✓ תהליכי קרע ואיחוי בברית ההדרכתית

✓ שיח על הקשר ההדרכתי בהדרכה

✓ "מעגל הבטחון" והתקשרות בהדרכה

✓ מוקדי ההדרכה מעמדה של אינטגרציה- התבוננות על סמכות המדריך, מוקד ההדרכה, אופן השתתפות המדריך.

✓ פיתוח חשיבה עצמאית ובטחון מקצועי של המטפל מול המורכבות של טיפול מתוך עמדה אינטגרטיבית .

✓ הדרכה מתוך הענות (responsiveness) לצרכים המשתנים של המודרך

✓ דילמות הקשורות להתאמת הטיפול למטופל המטפל המדריך והקונטקסט שבו נערכים הטיפול וההדרכה: קביעת מטרות טיפוליות לטיפול ולהדרכה ובחירת התערבויות טיפוליות הנגזרות מהמטרות ותהליכי הערכה מתמשכים, המתאימות למטופל ולמטפל/מודרך ולקונטקסט הארגוני/חברתי/תרבותי /פוליטי בהם הטיפול וההדרכה מתקיימים.

✓ דילמות הקשורות להדרכה בארגון, קונפליקטים הקשורים לשונות בין מטרות/ערכים בין ההדרכה והארגון

✓ הדרכה קבוצתית מעמדה אינטגרטיבית

✓ המתח בין הדרכה לטיפול אישי למודרך

✓ השפעה של טראומה משותפת על יחסי טיפול והדרכה

✓ דילמות הקשורות לפערים תרבותיים/פוליטיים בהדרכה

✓ תהליכי משוב והערכה בהדרכה

✓ דילמות אתיות בהדרכה

✓ תהליכי הכשרה והתפתחות מקצועית מעמדה של אינטגרציה


הלמידה תשלב למידה תיאורטית ויישומית קלינית באמצעות הרצאות של מנחות ההכשרה, דיון משותף של הקבוצה בתיאורי מקרה של הדרכה ודילמות בהדרכה שיוצגו על ידי כלל המשתתפים (על פי סבב שיקבע), והרחבה של מושגים תיאורטיים וקליניים שיבחרו ויוצגו בגמישות על ידי המנחות מתוך התוכן שיעלה מהמקרים/דילמות והדיון בקבוצה.


בכל אחד מהסמסטרים יוקדשו חלק מה מפגשים לדיון בהדרכות שהמשתתפים יציגו.

במפגשים אלו נתחלק לשתי קבוצות


מנחות ההכשרה:

פרופ' אוריה תשבי - מנהלת מרכז פרויד למחקר פסיכואנליטי. פסיכולוגית קלינית מומחית ומדריכה. בעבר אחראית

הדרכה בשירותי הייעוץ באוניברסיטה העברית, ומנהלת שירותי היעוץ. חברת סגל בחוג לפסיכולוגיה ובבית הספר

לעבודה סוציאלית. מדריכה סטודנטים על עבודתם הקלינית, וחוקרת תהליכים בפסיכותרפיה קצרת מועד. בעלת

הכשרה בטיפול פסיכודינמי ארוך טווח וקצר טווח, וכן טיפול משפחתי וזוגי.


ד"ר אסתר במברגר - פסיכולוגית קלינית מומחית ומדריכה. מתמחה בתחום של טיפול בהורים ילדים נוער והגיל הרך

בגישה אינטגרטיבית. אחראית מסלול לטיפול בילדים, נוער והורות מרצה ומדריכה תוכנית עוגן, מכון מפרשים לחקר

והוראת הפסיכותרפיה במכללה האקדמית תל אביב יפו, מרצה ומדריכה סטודנטים ואנשי מקצוע בתהליכי הכשרה,

במרכז הבינתחומי בהרצליה, ובארגונים בשדה העוסקים בטיפול בילדים ונוער בסיכון. בוגרת תוכנית ההכשרה

להדרכה במודל פסיכותרפיה ילד הורה CPP.


קהל יעד:

פסיכולוגים מומחים, עובדים סוציאליים קליניים או עובדים סוציאליים בעלי תואר שני עם ניסיון בעבודה טיפולית, מטפלים בהבעה ויצירה בעלי תואר שני, פסיכיאטרים העוסקים בהדרכה על פסיכותרפיה, קרימינולוגים קליניים ויישומיים. ניסיון בהדרכה על פסיכותרפיה של לפחות שנה, ועיסוק פעיל בהדרכה על פסיכותרפיה במהלך ההכשרה המאפשר הבאת מקרה להתייעצות בקבוצה.


עלות ההכשרה: 3,400

bottom of page