top of page
אלוט לוגו_edited.png

טיפול בהורים לילדים עם ADHD :
ממחקר לכלים פרקטיים בטיפול אינטגרטיבי קבוצתי ופרטני

לוגו חופים.jpg

חמוטל סופר-גרוך

מועד פתיחת הקורס: 26.12.2025 | קורס מקוון | ההרשמה בעיצומה

6 ימי שישי בין השעות 8:30-11:45 בתאריכים: ,26.12.25 ,02.01.26 ,09.01.26 ,16.01.26 ,23.01.26 .30.01.26

רקע:

מרבית ההורים מתמודדים כיום עם קשיי ויסות של ילדיהם על בסיס יומיומי, ולבטח כשמדובר בילדים המאובחנים עם קשיי קשב ופעלתנות יתר. הורים אלו נאבקים על כוחותיהם, מתלבטים כיצד להתמודד ולסייע לילדיהם עם הקשיים הרבים בחיק המשפחה ומחוצה לה, וכיצד לשמור על קשר מיטיב עמם. המחקר בתחום והניסיון הקליני בשטח מוכיחים כי עבודה טיפולית עם הורים היא חיונית ואף הכרחית להתמודדות יעילה יותר עם ADHD, ולא פחות בסיוע לילדים הסובלים מ- ADHD בהתמודדות עם קשייהם ובהטבת איכות חייהם.


מטרות הקורס:

  • הקניית ידע עדכני ורחב על ADHD והשפעותיו על פונקציות ניהוליות, תפקוד לימודי ועבודה, תפקוד חברתי ויחסים זוגיים ומיניים.

  • למידת כלים וטכניקות טיפוליות רלוונטיות בעבודה טיפולית עם הורים ותרגולם עם המשתתפים.

  • הבניית תוואי של תוכנית טיפולית קבוצתית ופרטנית אותה ניתן ליישם בשטח, תוך שילוב דוגמאות קליניות.

  • פיתוח וקידום תפיסה אינטגרטיבית של טיפול בהורים לילדים עם קשיי ויסות.


תכני הקורס:

  • הכרת המאפיינים הפסיכולוגיים והנוירו-ביולוגיים של ADHD בילדות, בהתבגרות ובבגרות.

  • סקירה עדכנית של השפעות ADHD על תחומי חיים שונים ומחקר בתחום.

  • דרכים באמצעותן ניתן להעניק ידע להורים אשר יסייע להם להבין יותר את ילדיהם, להתקרב לחוויה של ילדיהם את קשיי הקשב ופעלתנות היתר ולהפחית שיפוטיות.

  • לימוד אופנויות תקשורת וטכניקות היכולות לסייע להורים לשפר את איכות הקשר בין ההורים לילדיהם, להעלות את מודעותם העצמית, לבנות מערך ציפיות מותאם מילדיהם ומעצמם כהורים, להרחיב את יכולות האמפטיה, הוויסות והתיקוף ביחסים עם ילדיהם.

  • כלים פרקטיים לשימוש יעיל יותר בכוחות של ההורים על מנת לסייע לילדיהם לילדים לפתח מיומנויות טובות יותר להתמודד עם האתגרים שלקות זו מייצרת בחייהם.

  • כלים לבניית קבוצות הורים לילדים עם ADHD ועם קשיי ויסות בכלל, ובליווי הורים באופן פרטני.

הטיפול משלב אלמנטים מעולם הטיפול הדינאמי, הקוגניטיבי, ההתנהגותי-מוטיבציוני, מגישות של

טיפול בהורות, DBT ומיינדפולנס. בתהליך הלמידה יתורגלו הכלים השונים, וישולבו דוגמאות קליניות.


אודות המרצה:

חמוטל סופר-גרוך, פסיכולוגית קלינית מומחית מדריכה, M.A בקלינית ילד, ובוגרת לימודי המשך מצבים מנטאליים ראשוניים באוניברסיטת תל אביב. בעלת ניסיון רב בטיפול בילדים, נוער ומבוגרים. מדריכה אנשי מקצוע באופן פרטני ובאופן קבוצתי בגישה אינטגרטיבית המשלבת טיפול דינאמי עם טיפול EMDR ,DBT ,CBT, ו- ACT בהתאמה לילדים ונוער. עובדת בקליניקה פרטית ועובדת כפסיכולוגית אחראית ב"מרכז חופים", טיפול יום ילדים ונוער, המרכז הרפואי ת"א (איכילוב). עבדה במרפאה לילדים ונוער "לב השרון" נתניה, שם גם הנחתה בקו-תרפיה קבוצות הורים לילדים עם ADHD, היתה ראשת צוות טיפול בהורות, וראשת צוות טיפול במצבי משבר וטראומה. לימדה במכללת רופין לפסיכודיאגנוסטיקה ומלמדת כיום במכון מפרשים.


קהל יעד:

פסיכולוגים מומחים ומתמחים, עובדים סוציאליים קליניים או עובדים סוציאליים בעלי תואר שני עם

ניסיון בעבודה טיפולית, מטפלים בהבעה ויצירה בעלי תואר שני, פסיכיאטרים, קרימינולוגים קליניים

וסטודנטים לתואר שני בפסיכולוגיה.


עלות הקורס:

אנשי מקצוע: 1980 ₪

מתמחים, סטודנטים לתואר שני ובוגרי המכללה האקדמית תל אביב יפו: 1780 ₪







להרשמה

bottom of page