16
סדנה מס
להטיל אבן על פני המים כדי ליצור אדוות רבות - עבודה עם מצבי תקיעות בטיפול האקטי
יעל אוהד בלנק

במקומות של הצטמצמות בחדר הטיפולים, גם אנחנו וגם הלקוחות חשים בה. במצבים כאלו, כשאנו חשים לכודים בבעיה שנראית סבוכה או כשכיוונים שעלו לא נמצאו כמועילים, נוכל להסתייע בדרכים שיאפשרו לנו "לצאת מהקופסה" שלנו ושל הלקוח/ה ולהרחיב את ההתבוננות מעבר לעצמנו.
לשם כך בסדנה נביא סיפורי מקרה של מצבי תקיעות מחדר הטיפולים ונלמד טכניקות יצירתיות לפתח גישה למקורות שמספקת לנו התרבות האנושית כגון שירים, דימויים, מטאפורות, אגדות עם, סיפורי תנ"ך, מיתולוגיה, עולם הטבע ועוד. לצורך כך נעזר בטכניקה שפותחה על ידי ד"ר פנדזיק המשלבת אלמנטים מעולם תיאטרון הפלייבק והשמאניזם ומכונה "רזוננסים דרמטיים".
מבנה הסדנה:
פתיחה – היכרות דרך חימום מבוסס טכניקה מעולם הרזוננסים (הדהוד חוויית המספר באמצעים דרמטיים) והתכווננות לפעולה מבוססת ערכים.
קצת תיאוריה - סוגי רזוננסים דרמטיים וכיצד עובדים איתם כביטוי רחב של "העצמי כהקשר" וכיצד סוגי רזוננסים שונים מבטאים עבודה על דגשים שונים של הגמישושה האקטי.
עבודה עם סיפורי מקרה המדגימים מצבי תקיעות בחדר הטיפולים דרך שימוש ברזוננסים דרמטים בעבודה קבוצתית ובעבודת אחד/ת על אחת/ד.
סיכום קבוצתי - צידה לדרך - מה לקחנו דרך שימוש ברזוננסים.
"אני לבד לא יכולה לשנות את העולם, אבל אני יכולה להטיל אבן על פני המים כדי ליצור אדוות רבות" / מאמא תרזה.
"לצאת מהקופסה" שלנו לעבר תיבת האוצרות של התרבות האנושית - כמטפלים בגישת אקט אנו מכוונים להרחיב את הגמישות הפסיכולוגית של הלקוחות ושלנו, באופן שמאפשר לצאת מהדפוסים האוטומטים ומחשיבה צרה לנוכחות מלאה יותר בעולם ולאפשרויות בחירה מגוונות יותר.
למי מיועדת הסדנא: כולם.ן